Να ξεκινήσουμε από τα εύκολα:
Ναι, ήταν φάουλ ο Αλαβάνος όταν έκανε τον παραλληλισμό του άτυχου Αλέξανδρου με τον Πέτρουλα, τον Κουμή, τον Καλτεζά, "που τους στέρησαν τη ζωή μόνο και μόνο επειδή αγαπούσαν την ελευθερία". Απ' όσο είμαστε σε θέση να ξέρουμε, ο Αλέξανδρος δεν πήγε στα Εξάρχεια το Σαββατόβραδο για να διαδηλώσει, και σίγουρα δεν πήγε για να γίνει λαϊκός ήρωας ή να δώσει το όνομά του σε καμιά πλατεία.
Ναι, ήταν προβληματική η χθεσινή συγκέντρωση στα Προπύλαια, στην οποία κάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν υπήρχε περιφρούρηση, δεν υπήρχε οργάνωση, και δεν ξέρω αν κατάλαβε κανείς γιατί η πορεία ξεκίνησε προς την Ομόνοια και όχι προς το Σύνταγμα, όπως ήταν προγραμματισμένο.
Και, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ήταν λάθος η ίδια η διοργάνωση συλλαλητηρίου χτες, την ώρα που έγινε και στο σημείο που έγινε. Θα εξηγήσω παρακάτω γιατί.
Αλλά:
Τα λάθη αυτά δεν νομιμοποιούν κανέναν να ισχυρίζεται ή να υπονοεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων. Όπως έκανε ευθέως η Παπαρήγα, όπως έκανε ευθέως ο Καρατζαφέρης, όπως δεν τόλμησαν να κάνουν ευθέως οι κυβερνητικοί, γιατί είναι κότες και προτιμούν να κρύβονται πίσω από μισόλογα και από τα δεξιά και αριστερά δεκανίκια τους, όπως ο Προκόπης, όπως ο Αντώναρος, όπως ο ίδιος ο Καταλληλότερος.
Στις επίμαχες δηλώσεις του ο Αλαβάνος αναφέρει: "Καλούμε τη μαθητική, τη φοιτητική, την εργαζόμενη νεολαία, όλους τους πολίτες να δώσουν την απάντησή τους αγωνιστικά, μαζικά, ειρηνικά". Και σήμερα καταδίκασε τους κουκουλοφόρους και δήλωσε την κατηγορηματική αντίθεση του κόμματος στην τυφλή βία.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ζητείται από τον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο να υπογράψει ένα ιδιότυπο πιστοποιητικό κοινωνικών και πολιτικών φρονημάτων για να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας, ότι δηλαδή δεν αποτελεί εχθρό της Δημοκρατίας ή δεν υποθάλπει άλλους εχθρούς. Κάποτε αυτή τη βρωμοδουλειά την έκανε ο γραφικός Πολύδωρας. Σήμερα την έχουν αναλάβει άλλοι, πιο σοβαροφανείς. Άκουγα προ ολίγου τον σοβαρό κύριο Πρετεντέρη, που τόσο συγχύζεται με τις βιαιοπραγίες, να εξηγεί ότι ναι, πράγματι, την καταδίκασε την βία ο κ. Αλαβάνος, αλλά να, δεν φαινόταν ότι το κάνει με την καρδιά του. Και παράλληλα έχει το θράσος να ζητάει και τη διάλυση των ΜΑΤ.
Μια που τό 'φερε η κουβέντα, ας μου εξηγήσει και μένα κάποιος γιατί σκανδαλίζεται ο κ. Πρετεντέρης με την πρόταση για τη διάλυση των ΜΑΤ; Πού χρησιμεύουν τα ΜΑΤ, δηλαδή, εκτός από το να ξυλοφορτώνουν συνταξιούχους και φοιτητές; Γιατί, απ' ό,τι βλέπουμε εδώ και τέσσερις μέρες, άλλη δουλειά, πιο απαιτητική, δεν μπορούν να κάνουν.
Αλλά ας το αφήσουμε αυτό. Ας ασχοληθούμε με τον ΣΥΡΙΖΑ: λαϊκίζει ο ΣΥΡΙΖΑ; Ναι, το έχω γράψει εδώ και πολύ καιρό. Και υπ' αυτήν την έννοια χρησιμοποιεί μια επιπόλαιη και μάλλον άστοχη πολλές φορές ρητορεία, για να γίνεται αρεστός, όχι βέβαια στους κουκουλοφόρους, αλλά σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της νεολαίας που βλέπει τους τελευταίους με συμπάθεια ή έστω με κάποια ανοχή. Για λόγους που δεν είναι της παρούσης, αλλά που κάποια στιγμή θα πρέπει σαν κοινωνία να εξετάσουμε, γιατί βρίσκονται στη ρίζα του προβλήματος. Είναι μια πολιτική επιλογή: ανεπαρκής, κατά τη γνώμη μου, και ως εκ τούτου λανθασμένη -αλλά δεν φτάνει για να χαρακτηριστεί εχθρός της δημοκρατίας, ή για να του χρεωθούν τα έκτροπα που βλέπουμε τέσσερις μέρες τώρα. Και οι κατηγορίες αυτές είναι πολύ σοβαρές: όποιος προβάλλει τέτοιους ισχυρισμούς οφείλει να τους αποδεικνύει παραχρήμα, αλλιώτικα είναι κοινός συκοφάντης. Ναι, συντρόφισσα Αλέκα, για σένα το λέω.
Και με την ευκαιρία: άκουσα σήμερα ότι σε οφ δη ρέκορντ συζητήσεις χρεώθηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ τα χτεσινά έκτροπα, γιατί λέει οι κουκουλοφόροι "ξεπήδησαν από το μπλοκ του". Λοιπόν, επειδή ήμουν εκεί και ξέρω πολύ καλά τι είδα, πρόκειται για αισχρό ψέμα. Οι κουκουλοφόροι συγκεντρώθηκαν στο πλάι, Πανεπιστημίου και Ιπποκράτους γωνία, και μόλις η πορεία ξεκίνησε προς την Ομόνοια καταλαμβάνοντας το οδόστρωμα της Πανεπιστημίου, οι μπάχαλοι έπιασαν το δεξί πεζοδρόμιο και κινήθηκαν παράλληλα με την πορεία, σπάζοντας βιτρίνες. Με δύο λόγια, μας χρησιμοποίησαν σαν ανθρώπινη ασπίδα. Λάθος οργάνωσης; Ναι, έτσι λέω -αλλά από την άλλη, όποιος νομίζει ότι μπορεί να το εμποδίσει την επόμενη φορά, ας έρθει εκεί και ας τα βάλει με τους μπάχαλους.
Μα καλά, θα πει κανείς, το ΚΚΕ πώς τα κατάφερε; Μπράβο του που τα κατάφερε, αλλά το ΚΚΕ χτες δεν έκανε ακριβώς πορεία -όπως το έθεσε η αδερφή μου, έκανε μάλλον sightseeing: Απο Αιόλου στην πλατεία Κοτζιά, από εκεί στο Δημαρχείο, κι από εκεί στα στενά της Πλάκας, όπου διαλυθήκανε ησύχως. Δεν λέω, συμπαγείς οι αλυσίδες περιφρούρησης, αλλά δεν δοκιμάστηκαν και πολύ σκληρά, εδώ που τα λέμε. Κι αν είναι να κάνουμε πορείες στην Παιανία, που λέει ο λόγος, δεν χρειάζονται καν οι αλυσίδες σύντροφοι.
Το μέγα λάθος εχτές (επανέρχομαι σε αυτό που έγραψα στην αρχή) είναι ότι έγιναν τα συλλαλητήρια έτσι όπως έγιναν: νύχτα, με προχειρότητα, και με το μέγα στρατηγικό σφάλμα να συγκεντρωθούν ταυτόχρονα σε Ομόνοια και Προπύλαια, αφήνοντας κενό το ενδιάμεσο τμήμα της Πανεπιστημίου, όπου δεν μπορούσε να μπει η αστυνομία ακόμα κι αν ήθελε (που δεν ήθελε, απ' ό,τι φάνηκε) χωρίς να έχουμε νεκρούς. Εκεί χώθηκαν οι μπάχαλοι και έκαναν πάρτυ. Αλλά αυτό το λάθος, για να λέμε όλη την αλήθεια, θα πρέπει να το χρεωθούν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ από μισό.
Εν κατακλείδι: με τα γεγονότα που ζούμε τις τελευταίες μέρες, ίσως είναι το τελευταίο που θα πρέπει να μας απασχολεί: όμως λυπάμαι γιατί το ΚΚΕ γίνεται ευχαρίστως το δεκανίκι της κυβέρνησης, κάνοντας οικειοθελώς τη βρώμικη δουλειά που δεν τολμούν να κάνουν οι Αντώναροι και τα παπαγαλάκια τους. Είναι ντροπή -τίποτα λιγότερο.
Ας ελπίσουμε αύριο η συντρόφισσα Αλέκα να μην έχει καμιά άλλη έμπνευση, και χρεώσει στον ΣΥΡΙΖΑ το πλιάτσικο που έκαναν (και) αλλοδαποί μετανάστες, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ κάθε τρεις και λίγο φωνάζει για δαύτους (τους χαϊδεύει τ' αυτιά, σαναλέμε). Ας το χρεώσει σε μένα καλύτερα -κι εγώ φωνάζω πότε πότε, το ομολογώ, μα το μούσι του Λένιν.
.
09 Δεκεμβρίου 2008
Τα δεκανίκια
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Χασοδίκη συμφωνώ απολύτως (και γενικότερα - σε παρακολουθώ καιρό). Αναρωτιόμουνα όμως γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ μερικές φορές μου φαίνεται αμήχανος στο θέμα των κουκουλοφόρων - και γιατί νιώθω κι εγώ αμήχανη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω λοιπόν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σε καμία περίπτωση δεν επικροτεί ή καλύπτει ή χαϊδεύει τους κουκουλόφορους. Όπως όλοι μας όμως συνειδητοποιεί ότι κάτι (κοινωνικός αποκλεισμός;) πρέπει να κρύβεται πίσω από τέτοιες ακραίες πράξεις βίας, και προσπαθεί με κάποιο τρόπο να το πει. Επειδή όμως δεν το διαχωρίζει ξεκάθαρα από το επείγον, που είναι να σταματήσουν τέτοια φαινομένα για να μπορέσει ο κόσμος να διαδηλώσει ειρηνικά, δίνει τροφή στους κακοπροαίρετους... Αφού (αν...)επιτευχθεί αυτό το επείγον, θα πρέπει να κοιτάξουμε το δεύτερο πιο επείγον, που είναι ακριβώς να καταλάβουμε ποιοι και γιατί στράφηκαν σ'αυτές τις πράξεις. Κι εδώ μπαίνει κι άλλη μια κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ (και σ' όποιον άλλο θέλει να λέγεται Αριστερά): Με μια πρόχειρη (και ίσως εσφαλμένη) ανάλυση τέτοια επεισόδια μου δίνουν την εντύπωση μιας κοινωνίας ταυτόχρονα απελπισμένης και ανοργάνωτης, που δεν έχει τρόπο να δείξει και να πολιτικοποιήσει την οργή της. Ο ΣΥΡΙΖΑ λοιπόν αντί να ρητορεύει (κι αντί να τρώγεται στο εσωτερικό του) καλά θα έκανε να προσπαθούσε να οργανώσει αυτή την κοινωνία...
Συγγνώμη για τη μακρυγορία.
έλα τώρα αυτά είναι αφέλειες, δηλαδή όποιος γνωρίζει δυο τρια πράγματα για το χώρο και όχι κάτι παρωχημένης πολιτικής αν΄τιληψης θειοί, ξέρουν πολύ καλά από πού υποκινούνται όσοι είναι στοιχειωδώς οργανωμένοι και πως.
ΑπάντησηΔιαγραφή''ένα ιδιότυπο πιστοποιητικό κοινωνικών και πολιτικών φρονημάτων για να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας''...δηλαδή ήμαρτον, δηλαδή γιατί ειδικά αυτοί, άσε που η αντίληψη των μεν για τους δε είναι φλώροι του κερατά και επαναστάτες του καναπέ...τι κοινότοποι και άστοχοι λαϊκισμοί μας κατατρέχουν μέρες που είναι!
Θα μπορούσε να χειριστεί πολιτικά το θέμα πρός οφελος του και όχι να δίνει δικαιώματα ο Σύριζα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρόποι υπήρχαν
Οι δηλώσεις του Αλαβάνου δεν είχαν την τόλμη να στριμώξει και να απιτήσει εξηγήσεις και να προβάλλει διεξόδους.
Έχασε μια καλή ευκαιρία για να υψώσει ανάστημα.
Αναφέρομαι σχετικά στο ποστ μου.
Την καληνύχτα μου.
* Η λέξη εξέγερση ήταν λάθος που ειπώθηκε από τον Αλαβάνο, όταν έχουν γίνει έκτροπα και βανδαλισμο.
1. Δε σε καταλαβαίνω να πω την αλήθεια... Ενώ το συνολικό σου ποστ σωστά αναγνωρίζει μια σειρά λαθών από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ (και μάλιστα βαρύτατων), εν τέλει καταλήγει να καταγγέλλει το ΚΚΕ ως δεκανίκι της κυβέρνησης, επειδή τόλμησε να κριτικάρει τον ΣΥΡΙΖΑ για τα λάθη αυτά. Και, εκτός αν μου διέφυγε κάτι, δεν αιτιολογείς πουθενά τη θέση σου ότι το ΚΚΕ λειτουργεί ως δεκανίκι της "κυβέρνησης", εκτός αν αιτιολογία θεωρείται η υπόθεση ότι "αυτά θα έλεγε κι η κυβέρνηση". Και επιπλέον, βάζεις στο στόμα της Παπαρήγα πράγματα που δεν είπε, όπως ότι χαρακτήρισε το ΣΥΡΙΖΑ εχθρό της δημοκρατίας, ή ότι του χρέωσε τα έκτροπα που βλέπουμε τέσσερις μέρες τώρα. Αντιθέτως μάλιστα η Παπαρήγα διευκρίνισε ότι "δε λέμε ότι ταυτίζεται με αυτούς, αλλά χαϊδεύει, γιατί βλέπει μπροστά την κάλπη, καρέκλες, ή μαξιλάρια". Τι πιο σαφές; Εσύ που τα βρήκες τα υπόλοιπα που της προσάπτεις και τη λες και συκοφάντη;
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Χαίρομαι που στο λινκ που έδωσες, ο Αλαβάνος με 2 μέρες καθυστέρηση αποφάσισε να ταχθεί κατά της "τυφλής βίας", αλλά τους μεν κουκουλοφόρους δεν τους καταδίκασε όπως λες (αντιθέτως απέφυγε τη σχετική ερώτηση με δικό του ρητορικό ερώτημα), και επιπλέον χρησιμοποίησε τον εμπρηστικό όρο "εξέγερση", που καθόλου δε βοηθάει στην αποκλιμάκωση της κατάστασης. Εκτός αν δεν είναι για όλους ζητούμενο η αποκλιμάκωσή της...
3. Εξ ίσου ανεύθυνη ήταν η δήλωσή του περί διάλυσης των ΜΑΤ. Ο αντίλογός σου, ότι δηλαδή δέρνουν μόνο συνταξιούχους και χθες αποδείχτηκαν άχρηστα κατά των κουκουλοφόρων, δεν είναι σωστός: είναι σαφές ότι από το φόνο του 16χρονου και μετά, καλώς ή κακώς (κακώς κατά τη γνώμη μου, και με μεγάλη ευθύνη του Παυλόπουλου) τα ΜΑΤ έλαβαν εντολή να τηρήσουν αμυντική στάση. Αν είχαν λάβει άλλη εντολή, θα είχαμε σαφώς λιγότερες ζημιές (αλλά ενδεχομένως και νεκρούς).
4. Πέρα από τις λεπτομέρειες, ας πάμε στο κυρίως πολιτικό πρόβλημα: στο περιθώριο της αριστεράς υπήρχε από παλιά και ένας ευρύτερος "αντιεξουσιαστικός" ή "αναρχικός" χώρος, με τον οποίο οι οργανωμένες δυνάμεις της Αριστεράς, και ιδίως το ΚΚΕ, είχε ανέκαθεν κάκιστες σχέσεις, γιατί (ορθά κατά τη γνώμη μου) τους θεωρούσε θεωρητικά απαίδευτους και πολιτικά άχρηστους (αν όχι επικίνδυνους και κατευθυνόμενους), μπαχαλοποιούς που συκοφαντούν με τις πράξεις τους το μαζικό κίνημα και τις διεκδικήσεις του. Για το λόγο αυτό άλλωστε, ήταν πάγια πρακτική στις δυναμικές πορείες των δεκαετιών '70-80 οι οργανωμένη Αριστερά να στέλνει προληπτικά μονάδες περιφρούρησης (τα λεγόμενα ΚΝΑΤ), που τους σάπιζαν στο ξύλο όπου τους έβρισκαν. Από την ανάληψη της ηγεσίας του από τον Αλαβάνο και μετά, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αρχίσει να φλερτάρει πολιτικά με αυτό το χώρο (αν χρειαστεί θα μπω και σε λεπτομέρειες), αναδεικνύοντας, ως μη όφειλε, την "αντιεξουσιαστικότητα" σε αποδεκτή μορφή πολιτικής δράσης. Ίσως σε αυτό είδε ο Αλαβάνος, με την οξυδέρκεια που τον διακρίνει, το υποκατάστατο ενός σφριγηλού μαζικού κινήματος, που πράγματι λείπει στη σημερινή Ελλάδα μετά την παρακμή της Αριστεράς από το '89 και μετά, και τη δυνατότητα να πυκνώσει τις τάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και να τον βγάλει από την αγωνία του 3%. Δε λείπει από αυτή τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ ένα μείγμα θαυμασμού και ζήλειας, αυτό που νιώθει ο λεπτεπίλεπτος θεωρητικός "εναλλακτικός" που συχνάζει στο Φίλιον για το σφρίγος των "επαναστατημένων" νεαρών κουκουλοφόρων. Σίγουρα κάτι ανάλογο κρύβεται πίσω από τη στάση διάφορων άλλων νέων παιδιών που, όπως σωστά εντοπίζεις, τους βλέπουν με συμπάθεια, και ο ΣΥΡΙΖΑ με τη σειρά του βλέπει αυτά ως ψηφοφόρους. Είναι εκείνα τα παιδιά (συνήθως Β.Π. όπως και ο νεκρός) που νομίζουν ότι πίνοντας μπύρες στα Εξάρχεια και χρησιμοποιώντας τον όρο "μπάτσοι" κάθε φορά που αναφέρονται σε αστυνομικούς, έχουν κάνει την επανάστασή τους, και φυσικά βλέπουν με θαυμασμό όποιον πετάει και μια μολότωφ. Άσχετα πάντως από τις ψυχολογικές εξηγήσεις, αυτός είναι ένας πολύ ολισθηρός πολιτικός δρόμος για τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί οι συγκεκριμένοι τύποι ασκούν βία για τη βία, χωρίς καν πολιτικούς στόχους πέραν της κυριαρχίας της βίας (πίστεψέ με, στα Εξάρχεια βρίσκομαι κάθε μέρα και διαβάζω πολύ προσεκτικά κάθε αφίσα τους: όποτε ξεφεύγουν από την ευχή "μπάχαλα πολλά", το πολιτικό τους αίτημα είναι "λευτεριά σε όσους είναι στα κελιά").
5. Επομένως, το ότι το ΚΚΕ κατήγγειλε τον Αλαβάνο ότι χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων το βρίσκω απόλυτα δίκαιο δεδομένων των γεγονότων, και επιπλέον ιστορικά συνεπές με τη στάση του ΚΚΕ απέναντι στους "αντιεξουσιαστές". Αν εσύ θεωρείς ότι το ΚΚΕ με αυτή την καταγγελία παίζει το δεκανίκι στην κυβέρνηση, καλό θα ήταν να εξηγήσεις (α) με ποια στοιχεία το λες αυτό και (β) αν και το '70-80 που τους κυνηγούσε για να μη δυσφημίζουν τις διαδηλώσεις, το ΚΚΕ ήταν και τότε δεκανίκι της κυβέρνησης. Πάντως, το να ταυτίζεται μαζί της στην απόρριψη της "αντιεξουσιαστικότητας" δεν το καθιστά δεκανίκι καμίας κυβέρνησης - η απόρριψη της "αντιεξουσιαστικότητας", δηλαδή της αναρχίας, θα έπρεπε να είναι αυτονόητη για οποιαδήποτε συντεταγμένη πολιτική δύναμη.
Σωστό και ισορροπημένο το ποστ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαμάχη του παραδοσιακού κομουνισμού και του αναρχισμού, ως πολιτική ιδεολογία καλά κρατεί από εποχής εμφάνισης των ιδεολογιών αυτών. Επομένως το θεωρούν και ως ιστορικό χρέος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΚΚΕ έχει πολιτικό κομπλεξισμό και το έχω ζήσει από κοντά στις αρχές του 90 στις καταλήψεις στην Πάτρα και στα γνωστά γεγονότα Τεμπονέρα-Καλαμπόκα. Και μετά στο Πάντειο, αλλά αυτή είναι άλλη ιστορία. Όποιος δεν είναι 100% μαζί μας είναι εναντίον μας. Η πολιτική είναι ένας κύκλος όπου τα άκρα συνδέονται. Για τον λόγο αυτό το ΚΚΕ είχε ως αρχή να ακρωτηριάζει άμεσα οποιαδήποτε εναλλακτική φωνή μέσα του, ειδικά την δεκαετία του 80. Και ειδικά όταν ένιωθε ότι χάνει τα πρωτεία να προσπαθεί να εξοντώσει όλους τους άλλους, αντί να συζητήσει μαζί τους.
Έχει πάρα πολλές ιστορικές ευθύνες για την πολυδιάσπαση της αριστεράς, τις οποίες δεν έχει αναγνωρίσει ποτέ. Τυχαίνει να γνωρίσω πολλούς ανθρώπους, μεσήλικες τώρα, που έδωσαν πολλά στο ΚΚΕ, με καθαρά ιδεολογικές προθέσεις και διώχθηκαν άγρια, γιατί ήταν "εκτός γραμμής". Για το λόγο αυτό έχω χαρακτηρίσει φίλο και ακόμα ενεργό μέλος του ΚΚΕ, κόκκινο φασίστα.
Από την άλλη γνωρίζετε ότι δεν θέλει να έχει καμιά σχέση με κινήματα της πόλης, κινήσεις πολιτών που δεν έχουν καμιά κομματική βλέψη. Και γιατί;; Γιατί δεν είναι της "γραμμής".
Πάντως αναγνωρίζω στην Αλέκα την ειλικρίνεια και το θάρρος των απόψεων της. Και θα ήταν καλύτερο και "αντρίκιο" να βγουν όλοι και να που επιτέλους τα πράγματα όπως νομίζουν. Αυτό που λείπει στην πολιτική μας ζωή είναι ο αυθορμητισμός...
Το κακό στην όλη ιστορία είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν χειρίζεται καλά το θέμα και θα καταντήσω βαρετός που θα συμφωνήσω ξανά με τον Χασιδίκη. Έπρεπε με νηφαλιότητα να εξηγήσει τα φαινόμενα, να δώσει κοινωνική ώθηση. Να δουλέψει περισσότερο με την κοινωνία. Η εναλλακτική αριστερά χρειάζεται σε κάθε κοινωνία, αλλά πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσει τα προσωπικά της ψυχολογικά προβλήματα πριν βγει να κάνει τον ψυχολόγο.
Πραγματικά δεν έχω ιδεα αν υπαρχουν υπογειες διαδρομες που να συνδεουν το Συριζα με τους χωρους αυτους, αλλα η συμπεριφορά του Συριζα κατα κάποιο τρόπο τους κλείνει λιγο το ματι. Δεν προτρέπει, αλλά ούτε και καταδικάζει, δεν κατανοεί απλώς, δικαιολογεί, και μοιαζει σαν καπως να χαιρεται με την αναμπουμπούλα γενικότερα, αλλωστε παντα στις αναμπουμπούλες ανεβαίνουν και τα ποσοστά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα έλεγα ότι κινήται με έναν "αριστερίστικο" λαικισμό που τείνει να χαιδεύει τα αυτιά των εν δυνάμει πελατών του για προφανείς λόγους. Ο Τσίπρας άλλωστε δεν είχε πει κάτι σαν "Μπαχαλό, μια ωραία κατάσταση".
Όσο για τις καταδίκες της βίας αυτές φαίνεται σαν να βγαίνουν με το ζόρι βρε παιδί μου, καπώς ναι μεν αλλα....και τετοια χαριτωμένα, σαν την θλίψη και τις παραιτήσεις της κυβέρνησης ένα πράγμα - κατ'αναλογία πάντα-.
Μια σημείωση ότι ο Σύριζα αποτελέιται από τόσες ομάδες που όλα τα παραπάνω δεν άναφέρονταισε όλους.
Εν κατακλείδη, εγώ τους κρίνω πολιτικά, ουτέ στο αποσπασμα πρεπεί να τους στήσουμε ούτε πιστοποιητικά και τέτοια, αλλά νομίζω ότι να τους κρινουμε μπορούμε ετσί δεν είναι..;
Η έλλειψη αντίληψης της πραγματικότητας είναι εμφανής για άλλη μια φορά στο χώρο των αριστερών. Ευτυχώς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔόξα την τύχη μας τα παιδιά που καταστρέφουν αδυνατούν να συμμετάσχουν στην συζήτησή σας! Και ξέρετε γιατί. Γιατί είναι κάτω αυτή τη στιγμή και γουστάρουν να κατεβάσουν την μάπα και τη τζαμαρία μας μόνο και μόνο γιατί συγχαίνονται αυτό που ζούμε. Δεν γουστάρουν τους οργανωμένους κομμμουνιστές που γουστάρουν το θρησκευτικό φανατισμό του ΚΟΜΜΑΤΟΣ (ιένα ειν του κόμμα!). Δεν γουστάρουν τους "αναεωτικούς" αριστερούς γιατί δεν πράττουν ποτέ, απλά αναλύουν...
Και στα παπάρια τους αν ο Αλαβάνος του καλύπτει λόγω κεκτημένης ταχύτητας ή η Παπαρήγα τους κατακρίνει γιατί σκέφτονται χωρίς την οργάνωση του κόμματος!!!
Γουστάρουν να τα σπάσουν γιατί το να καταστρέφεις σ αυτή την ηλικία είναι κάτι όμορφο. Και σ' όποιον δεν αρέσει η άποψη, δεν έχει κατέβει κάτω να μιλήσει μαζί τους. Γιατί τη Δευτέρα δεν τα σπάγανε από άποψη. Λάθος όποιος το νομίσει. Τα σπάσαν για την χαρά της ζημιάς. Όπως εμείς γαμάμε το κόσμο γύρω καθημερινά με την συμπεριφορά μας και δεν μας τιμωρεί κανείς, έτσι κι αυτοί θέλουν να νοιώσουν ότι μπορούν να διαλύσουν το κόσμο αυθαίρετοι και ωραίοι!
Είναι το πιο ωραίο συναίσθημα του ΚΟΣΜΟΥ... στο κόσμο τους.
Αλλά αμφιβάλω αν έχετε μιλήσει μαζί τους....
@ salvatore1789:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε χρειάζεται να κάτσει να μιλήσει κανείς με αυτούς που καταστρέφουν για να καταλάβει ότι χαίρονται την καταστροφή, φαίνεται μόνο του.
Και να σου πω την αλήθεια, δε θέλω και να την καταλάβω τη χαρά της καταστροφής. Αν είχαν ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ, θα καθόμουν ευχαρίστως να τα ακούσω, κι ας ήταν παράλογα. Κι έχω κατέβει κι εγώ σε διαδηλώσεις, όταν είχαν αιτήματα με τα οποία συμφωνούσα.
Αλλά όποιος σπάει τζαμαρίες και μαγαζιά χωρίς πολιτικά αιτήματα για τη χαρά της καταστροφής, κατά τη γνώμη μου χρειάζεται απλά ένα γερό χέρι ξύλο.
Και προσωπικά τουλάχιστον δεν αισθάνομαι ότι "γαμάω καθημερινά τον κόσμο γύρω με τη συμπεριφορά μου" - όποιος αισθάνεται έτσι, ας κοιταχτεί στον καθρέφτη και ας κάνει πρώτα κάτι για να βελτιώσει τον εαυτό του, όχι να δικαιολογεί τους μπαχαλοποιούς επειδή αναπαράγουν τα αδιέξοδά του.
@Σπύρος
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Δεν βάζω τίποτα στο στόμα της σ. Αλέκας, όποτε κάνω κάτι τέτοιο χρησιμοποιώ εισαγωγικά, όπως θα έχεις παρατηρήσει. Αλλά το γεγονός παραμένει ότι τη μια μέρα ο Παυλόπουλος αναρωτιέται φωναχτά (και καμιά 50αριά φορές, για να το πιάσουν όλοι το υπονοούμενο) ποιους εξυπηρετούν τα επεισόδια, και την άλλη μέρα η σ. Αλέκα προσφέρει μια ωραιότατη απάντηση στο δήθεν ρητορικό ερώτημα: τον ΣΥΡΙΖΑ, που χαϊδεύει τους κουκουλοφόρους γιατί βλέπει μπροστά καρέκλες ή μαξιλάρια. Εγώ δεν έκανα τίποτα παραπάνω από το να ενώσω τις τελίτσες. Αυτό που ήθελε η σ. Αλέκα, δηλαδή, αυτό που θα κάνει και η πλειοψηφία του κόσμου, γιατί η σ. Αλέκα δεν απευθύνεται σε σένα και σε μένα, που μπορούμε να καθόμαστε και να λεπτολογούμε επί ώρες τη μία ή την άλλη λέξη, αλλά στην κοινή γνώμη μέσα από πρωτοσέλιδα εφημερίδων και τίτλους τηλεοπτικών δελτίων. Οι διευκρινίσεις που έδωσε, δε, είναι κάτι σαν τον τύπο που πετάει την πέτρα και κρύβει το χέρι του: δεν λέμε ότι ταυτίζεται, υποθάλπει, υποκινεί, υπο-ο,τιδήποτε, γιατί δεν μπορούμε να το πούμε και να το αποδείξουμε, αλλά παίρνουμε μια στρογγυλοποιημένη συνώνυμη έκφραση και την κάνουμε παντιέρα. Ο κόσμος, μια φορά, το ίδιο πράγμα θα καταλάβει.
2. Πολύ καλά έκανε κατά τη γνώμη μου ο Αλαβάνος και απάντησε όπως απάντησε. Πολύ καλά έκανε και δεν πήρε τον απολογητικό τόνο του ανθρώπου που απαντά σε μια κατηγορία, βασισμένη σε ενδείξεις του τύπου "μα όταν καταδίκασε δεν το έλεγε με σθένος" ή "έκλεινε μελαγχολικά τα μάτια του". Πεντακόσιες φορές ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καταδικάσει με ανακοινώσεις του τις πράξεις βίας, και αν τις καταδικάσει άλλες πεντακόσιες κανένα όφελος δεν θα υπάρξει, γιατί η μηχανή λάσπης σε βάρος του έχει ήδη παραγάγει τα αποτελέσματά της.
Όσο για τον όρο "εξέγερση": πολύ αμφιβάλλω αν μία λέξη μέσα στον κυκεώνα λέξεων και εικόνων που έχουμε δει και ακούσει τις τελευταίες μέρες μπορεί να συντείνει τόσο αποφασιστικά στην κλιμάκωση ή αποκλιμάκωση της κατάστασης. Αλλά αν επιμένεις, να αποδώσουμε τον ίδιο ψόγο και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας που χτες χρησιμοποίησε τον όρο "δολοφονία", αν μη τι άλλο για λόγους συνέπειας.
3. Για το θέμα των ΜΑΤ έχω κατά νου ένα ειδικό ποστ κάποια στιγμή, αλλά ας πούμε κι εδώ δυο λόγια: πρώτον, δεν είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζουν ανεπαρκώς μια τέτοια κατάσταση, το έχουν ξανακάνει πολλάκις και χωρίς να συντρέχουν ειδικοί λόγοι, ενοχικά σύνδρομα και λοιπά. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και διαρκές, δεν προέκυψε τώρα. Και τέλος, αντιγράφω από εδώ τον προβληματισμό του Rakasha: "Η επίσημη δικαιολογία από τον αναπληρωτή κυβερνητικό εκπρόσωπο Κωνσταντίνο Μαρκόπουλο για την πλήρη αστυνομική αδράνεια στη διάρκεια των ανεξέλεγκτων επεισοδίων ήταν ως πριν από λίγο ότι "αν επέμβει μια διμοιρία ΜΑΤ θα έχουμε νεκρούς". Με άλλα λόγια η ΕΛ. ΑΣ. ή παρακολουθεί ή σκοτώνει, μέση λύση δεν υπάρχει..."
4. Το πολιτικό πρόβλημα δεν είναι οι κουκουλοφόροι. Το πολιτικό πρόβλημα είναι τα παιδιά της Κέρκυρας (παίρνω στην τύχη ένα παράδειγμα) που στήθηκαν μπροστά από το αστυνομικό τμήμα και το πετροβολούσαν, γιατί άραγε; Γιατί έχουν νιώσει στο πετσί τους την κρατική βία; Γιατί ανήκουν στον χώρο των αντιεξουσιαστών; Γιατί έκαναν μετεκπαίδευση στα Εξάρχεια; Όχι βέβαια, και ας μη μιλήσει κανείς για μιμητισμό, διότι αυτή είναι μια εξήγηση απλοϊκή και ανεπαρκής. Όσο κι αν μας αρέσει να διαχωρίζουμε σχηματικά τους κουκουλοφόρους από τους νόμιμους διαδηλωτές, η πικρή αλήθεια είναι ότι αυτή τη φορά ο διαχωρισμός πάσχει. Αυτό που ζούμε δεν είναι απλά άλλο ένα μπάχαλο, μόνο σε μεγαλύτερη κλίμακα. Υπάρχει και ποιοτική διαφοροποίηση, υπάρχουν παιδιά δεκαπέντε χρονών που πετάνε πέτρες εκεί έξω και δεν έχουν καμία σχέση με τα Εξάρχεια. Το φαινόμενο δεν είναι μόνο ψυχολογικό, είναι πιο σύνθετο, και υπ' αυτήν την έννοια έχει χαρακτηριστικά εξέγερσης μας αρέσει δεν μας αρέσει η λέξη, έστω κι αν δεν έχει σαφή πολιτική στόχευση. Ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό το έχει συνειδητοποιήσει, και δεν το χειρίζεται σωστά, συμφωνώ, αλλά το ΚΚΕ (και τα άλλα κόμματα) απλά κάνουν ότι δεν το βλέπουν. Για να το πω απλά, εμείς κοροϊδεύαμε τα emo (βάζω και τον εαυτό μου μέσα), αλλά τα emo βγήκαν στους δρόμους και πετάνε πέτρες. Κάποια στιγμή θα σταματήσουν, αλλά εμείς τι θα κάνουμε; Θα κάτσουμε να αναρωτηθούμε "γιατί", ή απλά θα περιμένουμε την επόμενη αφορμή;
5. Συμπερασματικά, επιμένω στην άποψή μου ότι το ΚΚΕ *στη δεδομένη χρονική στιγμή* (δεν μπορώ να μπω σε αναλύσεις για το τι γινόταν πριν 20-30 χρόνια: μου λείπουν δεδομένα και δεν έχω χρόνο να τα ψάξω) παριστάνει το δεκανίκι της κυβέρνησης. Συμβάλλει στη συλλήβδην στοχοποίηση ενός ολόκληρου πολιτικού χώρου βασισμένο σε ενδείξεις πρετεντέρειας λογικής, χωρίς καμία απόδειξη. Συμπληρώνει τα υπονοούμενα που αφήνουν τάχατες αδιάφορα τα κυβερνητικά στελέχη και παπαγαλάκια. Δεν απορρίπτει απλά την "αντιεξουσιαστικότητα": την καταλογίζει σε συγκεκριμένο χώρο, τον δείχνει με το δάχτυλο, άσχετα αν μετά το κρύβει. Και αυτόν τον δρόμο τον θεωρώ άσχημα κατηφορικό.
Μ' αρέσει που οι περισσότεροι αποφεύγουν τη λέξη "εξέγερση" και χρησιμοποιούν τη λέξη "μπάχαλο" και "μπαχαλοποιοί".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαίζουμε με τις λέξεις κι αλλάζουμε την ουσία.
@tourkologus anonymus
ΑπάντησηΔιαγραφή@Σπίθας
@Λύκος
Συμφωνώ με τη γενική θέση ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων της κοινωνίας, δεν έχει δώσει πολιτική διέξοδο στα αδιέξοδα των νέων, δεν, δεν, δεν. Άλλο πράγμα είναι αυτό, όμως, και άλλο να καταλογίζεται με λογικές συλλογικής ευθύνης σε έναν πολιτικό χώρο η ενοχή για έκνομες πράξεις τρίτων χωρίς (το έχω γράψει χίλιες φορές, κι άλλη μία χίλιες μία) ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ.
@gasireu
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπ' ό,τι ακούω, το διαδίκτυο σιγά σιγά γεμίζει με στοιχεία για τους περίφημους υποκινητές. Για να δούμε.
Κατά τα άλλα, έχεις δίκιο: χεσμένο τον έχουν οι αναρχικοί (πάσης φύσεως) τον Αλαβάνο.
Σπύρο δεν καταλαβαίνεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχετε όλοι την βολική άποψη ότι αυτοί είναι μπαχαλάκηδες...
Λάθος μέγα λάθος
Αυτό που κάνουμε εδώ μέσα είναι που δεν θέλουν. Να συζητάνε ΠΙΑ!!!
Αδυνατείται να αντιληφθείται ότι ακριβώς αυτό συχαίνεται ο πιτσιρικάς σήμερα σε μας. Το ότι αν και έχουμε σπουδάσει και διαβάσει και κρίνει κλπ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Απλά μιλάμε εδώ μέσα! Και συ θεωρητικολογείς τόσο καιρό αντί να κινηθείς. Και γω κόβω βόλτες και μιλάω με τους "μπαχαλάκηδες" που δεν είναι καν κάτι τετοιο.
Θέλεις να τους βλέπεις έτσι γιατί έτσι έμαθες. Όλοι οι αριστεροί κολλάτε στο λούμπεν προλεταριάτο και το κατακρίνετε για αντεπαναστατική νοοτροπία. Εσείς οι αριστεροί επαναστάτες του κώλου μέσα από τα γραφεία και τις κουβέντες... Όταν δικαιούσαι κάτι πάλεψε να το πάρεις. Όταν η κυβέρνηση έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι ή όρμα να του πάρεις ένα από τα δύο ή κάτσε να τον βλέπεις να το τρώει.
Ναι τα σπάνε γιατί εσύ, εγώ και αυτός αντί να θυσιάζουμε την μοίρα μας, που κάποιοι άλλοι θυσιαστήκαν για να είναι ετσι σήμερα, καθόμαστε εκ του ασφαλούς και αραδιάζουμε μπούρδες περί επαναστατικής γυμναστικής και πολιτικής φιλοσοφίας και από πράξη ουδέν.
Ναι ρε φίλε γιατί όταν ο άλλος βλέπει εσένα και μένα να μιλάμε εδώ, τώρα, καταλαβαίνει πόσο ξεφτίλες γίνονται οι άνθρωποι όταν πρέπει να πράξουν. Και μα το Ροβεσπιέρο τώρα πρεπει να πράξουμε. Αλλά φευ..
Και έτσι απλά με φτύνουν. Δε με θέλουν και κυριώς δε με σέβονται.
@Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς και μπορούμε να τους κρίνουμε. Υπάρχει όμως η εξής λεπτή διαφορά: εμείς εδώ που κάνουμε κουβέντα, δεν έχουμε καμία ευθύνη απέναντι στην κοινή γνώμη και μπορούμε να πετάξουμε και τη μαλακία μας χωρίς να είμαστε υποχρεωμένοι να την τκμηριώσουμε πλήρως. Συζήτηση κάνουμε, ο καθένας θα βγάλει τα συμπεράσματά του για την ποιότητα των επιχειρημάτων.
Η αρχηγός ενός πολιτικού χώρου, όμως, όταν καταλογίζει δημοσίως ευθύνες σε έναν άλλο πολιτικό χώρο για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, νομίζω ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίζει τα θέματα με τη δικιά μας ελαφρότητα.
Με άλλα λόγια, εσύ νομιμοποιείσαι να λες "μου φαίνεται σαν να χαίρεται ο Αλαβάνος με το μπάχαλο", η σ. Αλέκα όχι: ή το ξέρει, το λέει και το τεκμηριώνει, ή δεν το λέει καθόλου.
@salvatore1789
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά πρώτον, το "δεν κάνουμε τίποτα" να το λες για τον εαυτό σου, αν το πιστεύεις. Εγώ για τον εαυτό μου δεν έχω την ίδια άποψη, ούτε ο Σπύρος για τον εαυτό του, και δεν είμαστε και υποχρεωμένοι να την έχουμε.
Κατά δεύτερον, εξήγησέ μου σε παρακαλώ τι ακριβώς πρέπει να πράξουμε ΕΜΕΙΣ. Να κατέβουμε κι εμείς στο δρόμο με τις γραβάτες μας και να σπάμε βιτρίνες; Κι έτσι θα πάρουμε το καρπούζι ή το μαχαίρι από το χέρι της κυβέρνησης; Κι αν αυτό πιστεύεις, τι κάθεσαι εδώ και συζητάς μαζί μας και δεν πας έξω;
@Minimus
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ χρήση του ενός όρου δεν αποκλείει τη χρήση του άλλου, και η ουσία δεν αλλάζει.
Παραθέτω σημερινό κείμενο του Πρετεντέρη. Ξεπερνώντας την αντιπάθεια για τον αρθογράφο, την οποία συμμερίζομαι, προτείνω να το διαβάσουμε όλοι προσεκτικά - γιατί έχει απόλυτο δίκιο (προσέξτε ιδίως το κομμάτι που έχω τονίσει).
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς απάντηση
Γιάννης Πρετεντέρης | Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2008
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Αλαβάνου και διαφόρων άλλων του ΣΥΡΙΖΑ, η Ελλάδα ζει «μια κοινωνική εξέγερση των νέων». Αν δεν απατώμαι, είναι η τρίτη φορά την τελευταία πενταετία που ο ΣΥΡΙΖΑ διαπιστώνει ότι εξεγέρθηκαν οι νέοι. Και αν η διαπίστωση είναι σωστή, τότε η ελληνική νεολαία βρίσκεται εδώ και χρόνια σε κατάσταση «διαρκούς κοινωνικής εξέγερσης» και «ακατάπαυστης δικαιολογημένης οργής».
Να το πω με τη μεγαλύτερη σαφήνεια. Δεν πιστεύω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ χαϊδεύει τα αφτιά των κουκουλοφόρων, όπως λέει το ΚΚΕ. Πιστεύω ότι κάνει κάτι πολύ χειρότερο: χαϊδεύει τα αφτιά των νέων.
Υπό αυτή την έννοια, επιδίδεται στη φθηνότερη και αθλιότερη μορφή λαϊκισμού. Οχι μόνον επειδή απευθύνεται σε ανώριμες νοημοσύνες και σε ασχημάτιστες συνειδήσεις. Αλλά κυρίως επειδή καλλιεργεί στους νέους την αίσθηση ότι όλα τα δικαιούνται και για τίποτε δεν υποχρεούνται. Οτι η ζωή τούς ανήκει προτού την κατακτήσουν. Και ότι το μέλλον τους είναι μια υπόθεση διεκδίκησης και όχι προσπάθειας.
Δεν ξέρω πόσοι από αυτούς τους νέους και ύστερα από πόσα χρόνια θα ζητήσουν τον λόγο από τον Αλαβάνο. Δεν ξέρω καν αν θα υπάρχει τότε Αλαβάνος ή ΣΥΡΙΖΑ. Ξέρω όμως ότι πολλά σημερινά παιδιά υποθηκεύουν το μέλλον τους, ίσως να χαραμίσουν τα πιο παραγωγικά χρόνια της ζωής τους, επειδή ένα πολιτικό κόμμα ήθελε να ζήσει τις επαναστατικές φαντασιώσεις του ή, ακόμη χειρότερα, επειδή προσπάθησε να τους μετατρέψει σε εμπόρευμα.
Ανενδοίαστα και ανερυθρίαστα, θα έλεγα. Την περασμένη Κυριακή η πρώτη αντίδραση του Αλαβάνου μετά τη δολοφονία του μαθητή ήταν να δηλώσει ότι στη σημερινή Ελλάδα «είναι κακούργημα να είσαι νέος». Να πει, δηλαδή, στα παιδιά όλης της χώρας ότι ένα παιδί δολοφονήθηκε όχι επειδή το σκότωσε ένας δολοφόνος αλλά επειδή ήταν παιδί.
Αναρωτιέμαι ποια όρια συνείδησης μπορεί να διαθέτει ένας πολιτικός για να πει στα παιδιά μας και στα παιδιά του ότι η κοινωνία στην οποία ζουν και μεγαλώνουν τα εχθρεύεται και τα διώκει. Με ποια αίσθηση ευθύνης αναλαμβάνει να ανακηρύξει τα παιδιά μας και τα παιδιά του στόχους της πολιτείας στην οποία καλούνται να ενταχθούν.
Και με ποιο δικαίωμα παίρνει το ρίσκο να μετατρέψει τα παιδιά μας και τα παιδιά του σε εχθρούς της κοινωνίας στην οποία θα ζήσουν.
Τα ερωτήματα είναι ρητορικά, δεν περιμένουν απάντηση. Ισως επειδή τρέμω και μόνο στην ιδέα της απάντησης που θα μπορούσε να τους δοθεί.
Με την άποψη ότι έχει απόλυτο δίκιο διαφωνώ. Αλλά δεν είναι της παρούσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε κάθε περίπτωση, ακόμα και ο ειδεχθής Πρετεντέρης μιλάει για τις πολιτικές ευθύνες ενός πολιτικού χώρου σε σχέση με την πολιτική πρόταση που απευθύνει στη νεολαία. Δεν φτάνει μέχρι του σημείου να υπονοήσει ότι ο χώρος αυτός παρέχει κάλυψη σε τραμπούκους εχθρούς της Δημοκρατίας, όπως έκαναν εχθές σπό τα μήντια τουλάχιστον δύο στελέχη του ΚΚΕ, ακόμα πιο ευθέως από τη σ. Αλέκα (ο ένας ήταν ο βουλευτής Γκιόκας, τον άλλον δυστυχώς δεν τον συγκράτησα).
Χασοδίκη: ΟΚ, η περιφρούρηση της πορείας ήταν προβληματική όπως έιναι πάντα. Μόνιμο πρόβλημα ειδικά όταν ο κόσμος που έχει μαζευτεί στο μπλοκ σου είναι υπερπολλαπλάσιο των γνωστών Συριζιτών. Στέλεχος του ΣΥΝ που ρώτησα μου είπε ότι δεν έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε σκληρή (σκληρότατη θα χρειαζόταν) περιφρούρηση από αντικειμενικές και υποκειμενικές αδυναμίες οργάνωσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ότι κατάλαβα πήγε προς την Ομόνοια για να αποφευχθούν οι τσαμπουκάδες με τους "κακούς" και για να πάει κοντά στο μπλοκ του ΚΚΕ (υποψιάζομαι) προκειμένου να αποφύγει το ξύλο (εικασία το τελευταίο). Δεν πέτυχε το σχέδιο διότι οι άλλοι δεν ήταν κάπου, ήταν πίσω σου όπου και να πήγαινες (και σε έβριζαν αφού σε χρησιμοποιούσαν σαν ανθρώπινη ασπίδα, κάτι που μου δημιούργησε μια ξαφνική και αναπάντεχη στιγμιαία λαχτάρα για την δημιουργία ΣΥΡΙΖΑΤ, αλλά το έπνιξα μέσα μου).
Αλλά να σου δώσω μια άλλη άποψη για την χρησιμότητα της πορείας του ΣΥΡΙΖΑ: έδωσε στέγη,πολιτική έκφραση και ασφάλεια (οκ στο μέτρο του δυνατού) σε χιλιάδες κυριολεκτικά παιδιά που είχαν κατεβεί ούτως ή άλλως και τα οποία αλλιώς θα διαχέονταν στο χάος. Είναι απαραίτητο μέσα στο μπάχαλο και στην αυθόρμητη αγανάκτηση, να υπάρχουν πολιτικά οργανωμένες εστίες. Θα γινόταν ακόμα περισσότερο (αν είναι αυτό δυνατόν) της κακομοίρας αν δεν υπήρχαν οι πορείες (και βάζω και την παρέλαση του ΚΚΕ μέσα)
Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί περιμένετε ο Αλαβάνος π.χ. να είναι λιγότερο αιφνιδιασμένος από την τροπή των γεγονότων από οιονδήποτε αλλον. Ήταν αμήχανος και έλεγε αμήχανα πράγματα. Αλλά ποιος το απέφυγε δηλαδή; Δεν υπάρχει ακόμα ψύχραιμη εκτίμηση του τι συνέβη από κανέναν.
Στο ΚΚΕ μέτωπο σκληρό πια λέω εγώ. Αρκετά με το ακαταλόγιστο.
Τέλος ο Πρετεντέρης λέει ανοησίες γιατί μπερδεύει την εξέγερση με την επανάσταση. Οι εξεγέρσεις είναι συνήθως τυφλές και βίαιες, το αντίθετο είναι σπάνιο. Στα γαλλικά προάστεια "εξέγερση" έγραφαν πρόπερσι τα μέσα και κανένας Πρετεντέρης δεν διαμαρτυρήθηκε. Επίσης ζητάει τον λόγο επειδή ο ΣΥΝ είχε έγακιρα εντοπίσει ότι η νεολαία είναι καζάνι που βράζει.
Αλλά επειδή προφανώς δεν έχει σχέση με κανέναν < 30, μου κάνει εντύπωση πως αμφισβητεί πως "η κοινωνία στην οποία ζουν [τα παιδιά] και μεγαλώνουν τα εχθρεύεται και τα διώκει]. Με το "κοινωνία" ο Πρετέντερ εννοεί την αστυνομία διότι δεν έχει ευδιάκριτα όρια. Και δεν θυμάμαι τον Π. να διαμαρτύρεται για τα αλλεπάλληλα και συστηματικά πλέον κρούσματα αστυνομικής αυθαιρεσίας. Πόσο εκτός πραγματικότητας πρέπει να είσαι για να σου φαίνεται έστω και συζητήσιμο αυτό; Για τον Πρετεντέρη το βασικό πρόβλημα της Ελληνικής νεολαίας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να είσαι υπέρλαμπρο ΟΥΦΟ με τρελά φωτάκια που αναβοσβήνουν και περίεργη και γρήγορα μεταβαλλόμενη τροχιά για να το λες αυτό στα σοβαρά.
Τάλω
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα απ' όλα, χαίρομαι που σε βλέπω εδώ.
Δεύτερον, δεν έχω κάποια πολύ σοβαρή αντίρρηση στα όσα γράφεις, παρά μερικές δευτερεύουσες: π.χ., ότι τη Δευτέρα συγκεκριμένα θα ήταν πιο σώφρων επιλογή ένα συλλαλητήριο με το φως της μέρας, στις 12 ας πούμε. Επίσης, η ξαφνική αλλαγή κατεύθυνσης από Σύνταγμα προς Ομόνοια (δεν άκουσα κάποιον να το ανακοινώνει ή να το εξηγεί) δημιούργησε κάποια σύγχυση σε μας που απλώς περιμέναμε να ξεκινήσουμε.
Αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες.
Και μία τρίτη ένσταση αφορά τον Αλαβάνο: δεκτή η αμηχανία, αλλά τουλάχιστον τη βιαστική εξίσωση με τον Καλτεζά, τον Κουμή κλπ., όταν ακόμα δεν ήταν γνωστά τα ακριβή περιστατικά, όφειλε να την αποφύγει...
Δεν μιλάω απλά ελλοχεύω συνήθως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν διαφωνούμε. Υπό το κράτος του πανικού (και πρέπει να πω πως έπαιξε ρόλο και η παράλληλη πορεία του ΚΚΕ και η εμπειρία από την Ερμού την προηγουμένη) χάθηκε η μπάλα. Αλλά πιστεύεις πως αν δεν είχε γίνει η πορεία δεν θα γινόταν επεισόδια; Λάβε υπόψη σου πως το μαθητικό του ΣΥΝ, ήταν με το όπλο παραπόδα και δεν θα μου έκανε εντύπωση να έκανε την πορεία η ν. ΣΥΝ και συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ αν λάκιζε ο ΣΥΝ. (Το έχω κάνει και εγώ στον Ρήγα με την πορεία εναντίον του Λεπέν, τα Χημεία κτλ)
Εγώ φοβόμουν την επομένη τις συγκεντρώσεις για την απεργία (αρχικά που ήταν να γίνουν στο Πεδίο του Άρεως) αλλά τελικά δεν έγινε κάτι.
Με τον Καλτεζά πάντως ειδικά μου φαίνεται βασιμότατη η αναλογία. Ο Πέτρουλας είναι τελείως άλλη ιστορία.
Όχι, πιστεύω απλά πως αν είχε γίνει μέρα θα ήταν πιο εύκολα ελεγχόμενα τα πράγματα, όπως εχτές. Τη νύχτα ο πανικός εξαπλώνεται πιο εύκολα: βλέπεις από τη Σταδίου ένα φλεγόμενο αυτοκίνητο στην Μπενάκη, εκατό μέτρα παραπέρα, και νομίζεις ότι σε ένα λεπτό θα σε καταπιούν οι φλόγες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τον Καλτεζά αναλογίες υπάρχουν, αλλά υπάρχει και η θεμελιώδης διαφορά ότι ο Καλτεζάς συμμετείχε σε πολιτική διαδήλωση, και επεισοδιακή κιόλας.