"Η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ), ...., με επιστολή της στις 5-6-2008 προς το Ελληνικό Φεστιβάλ, ...., επικαλείται την τεχνική έκθεση μηχανικών της ΕΤΑ και του ΕΟΤ σύμφωνα με την οποία καθίσταται πλέον αναγκαία η άμεση διακοπή της λειτουργίας του θεάτρου ώστε να γίνουν οι περαιτέρω έλεγχοι και να εκπονηθεί τεχνική μελέτη και να ξεκινήσουν άμεσα τα απαιτούμενα έργα επισκευής".
"Ο Δήμος Αθηναίων ανταποκρινόμενος άμεσα, ως όφειλε, στο αρχικό αίτημα του ιδιοκτήτη του ακινήτου - δηλαδή της ΕΤΑ - ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία και με την υπ' αρ. 2354/11-6-2008 Πράξη της Δημαρχιακής Επιτροπής αποφάσισε την αναστολή της λειτουργίας του θεάτρου Λυκαβηττού και τη σφράγιση αυτού, ....".
Μικρή λεπτομέρεια: η σφράγιση του θεάτρου έγινε τελικά το απόγευμα της 19ης Ιουνίου, κατά σύμπτωση λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η συναυλία του James Blunt (που είχε ανακοινωθεί από τον Απρίλιο) και ενώ είχαν ήδη στηθεί τα μηχανήματα!
Κοντολογίς, η ΕΤΑ ζητάει στις 5-6-2008 την άμεση διακοπή της λειτουργίας του θεάτρου. Ο Δήμος το συζητάει και εκδίδει σχετική απόφαση στις 11-6-2008, δηλαδή μετά από έξι ημέρες (την αλληλογραφία από την οδό Βουλής στην πλατεία Κοτζιά τη διεκπεραιώνουν γιγάντιοι σαλίγκαροι), και η απόφαση εκτελείται στις 19-6-2008, μετά από άλλες οκτώ ημέρες (γονατιστοί ανέβηκαν οι δημοτικοί αστυνόμοι στον Λυκαβηττό;). Στο μεταξύ έχουν γίνει τουλάχιστον δύο μεγάλες συναυλίες στο θέταρο (Nick Cave, Mark Knopfler), με 6-7.000 κόσμο η κάθε μία. Καλά που δεν έπεσε το θέατρο να μας πλακώσει, δηλαδή, την ώρα που παρακολουθούσαμε ανυποψίαστοι τον Αυστραλό μουστάκια να χοροπηδάει στη σκηνή...
Μήπως να ξαναδιατυπώσουμε τον ορισμό του επιρρήματος "άμεσα"; Ή μήπως να το κάνουμε "αβάδιστα", όπως στις πονηρές αγγελίες των εφημερίδων;
"Προκειμένου δε, ο Δήμος Αθηναίων να προβεί στην αποσφράγιση του θεάτρου, χρειάζεται εμπεριστατωμένη τεχνική μελέτη και ανάλογη δικαστική απόφαση για αναστολή της απόφασης της Δημαρχιακής. Σημειώνεται δε, ότι η πραγματογνωμοσύνη των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΕΤΑ δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση την εμπεριστατωμένη τεχνική μελέτη και τις απαραίτητες εργασίες επισκευής".
"Η ορθότητα της απόφασης του Δήμου περί σφράγισης εξαιτίας της προαναφερόμενης συμπεριφοράς του Φεστιβάλ Αθηνών, επιβεβαιώνεται και από τη νέα επιστολή της ΕΤΑ που έφθασε σήμερα στον Δήμο Αθηναίων και στην οποία περιγράφεται .... ιδίως το γεγονός ότι η ΕΤΑ οδηγήθηκε στην υποβολή της αίτησης για σφράγιση, επειδή δεν γνώριζε την έκθεση πραγματογνωμοσύνης του καθηγητή κ. Π. Καρύδη και δεν είχε ακόμα στη διάθεσή της τη μεταγενέστερη πραγματογνωμοσύνη του κ. Ευστρατιάδη, μελετητή της ΕΤΑ".
Απορίες: γιατί η πραγματογνωμοσύνη του μελετητή της ΕΤΑ είναι αποδεκτή από τον Δήμο, ενώ η πραγματογνωμοσύνη των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΕΤΑ όχι; Υπάρχει κάποια λεπτή ποιοτική διαφοροποίηση την οποία εμείς οι κοινοί θνητοί αδυνατούμε να κατανοήσουμε; Πώς ακριβώς ορίζει ο Δήμος Αθηναίων την "εμπεριστατωμένη τεχνική μελέτη"; Ή δεν την ορίζει, απλά την αναγνωρίζει όταν τη διαβάσει; Και γιατί στις 19-6-2008 απαιτεί "και δικαστική απόφαση", ενώ στις 23-6-2008 την κάνει γαργάρα;
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τονίσω κι εγώ το πόσο ρεζίλι γίναμε διεθνώς με αυτήν την ιστορία. Τα έγραψαν άλλοι, αλλού, και αρκετά γλαφυρά θα έλεγα. Θα αρκεστώ να αντιγράψω μια τελευταία περικοπή από την ανακοίνωση του Δήμου της 23-6-2008, όπου αναφέρεται ότι κατά τις παραπάνω Εκθέσεις Πραγματογνωμοσύνης/Τεχνικές Μελέτες που συνιστούν τον επιστημονικά και τεχνικά προσήκοντα τρόπο ελέγχου της στατικής καταλληλότητας "το Θέατρο Λυκαβηττού δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως επικινδύνως ετοιμόρροπο... αφού δεν έχουν εκδηλωθεί... καθιζήσεις.... αποκλίσεις... αστοχίες.....μεγάλες παραμορφώσεις που να εμπνέουν άμεσο κίνδυνο και ανησυχία για τη χρήση του κτιρίου". Κι ό,τι καταλάβατε (ως προς το αν το θέατρο είναι ασφαλές ή όχι, που είναι υποτίθεται και το ζητούμενο) κατάλαβα κι εγώ: νάδα.
Και μια τελευταία ασεβής ερώτηση, πριν τα χείλη μου σφραγιστούν για πάντα (λέμε τώρα): είναι τυχαίο που την παραγωγή των συναυλιών του James Blunt την είχε αναλάβει η εταιρεία Hot Beez, που δραστηριοποιείται μόλις για δεύτερη χρονιά στον τομέα;
.
25 Ιουνίου 2008
Ταχύτης και αυτοσυγκέντρωση
Ετικέττες:
Δίκαιο ΟΤΑ,
Ειδικά Μαθήματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δυστυχώς στα ήδη βεβαρημένα καθήκοντα του δημάρχου, όπως το να σώζει πρεζόνια όπως είχε δηλώσει παλιότερα στα ΝΕΑ τα οποία τα είχε δει να βολοδέρνουν πίσω από το Δημαρχείο και τα προσέλαβε αμέσως στο δήμο με 800 ευρώ μισθό και σώθηκαν, πλέον συμπεριλαμβάνονται και τα καψόνια που πρέπει να κάνει η δημοτική αρχή στις εταιρίες-νεούδια να σφίξουν οι κώλοι. Όλη τη χαμαλοδουλειά του έχουν φορτώσει. Και κάνει κάθε βράδυ αλλαγής, γάμησέτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερώτημα της κοινής λογικής πάντως είναι τι άλλαξε μέσα σε αυτές τις λίγες μέρες και το θέατρο είναι και πάλι ασφαλές. Αν όχι για τους καλλιτέχνες, τουλαχιστον για τους γιγάντιους σαλλίγκαρους - κλητήρες....
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί, από πού προκύπτει ότι είναι όντως ασφαλές; Ξαναδιάβασε την τελευταία περικοπή: πουθενά δεν αναφέρεται η λέξη "ασφάλεια", λέει ότι δεν είναι "επικινδύνως ετοιμόρροπο" (!) (?) (άρα μπορεί να είναι απλώς ετοιμόρροπο; λέω εγώ τώρα...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ υπόθεση έμοιαζε λίγο μπερδεμένη! Σήμερα ο δημαρχος μίλησε ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ χασοδίκα μου επιτρέπετε να βάλω και ένα άλλο link ?
Ελεύθερα :)
ΑπάντησηΔιαγραφή(ξύπνησε ο δήμαρχος και "θα θέσει θέμα" και κάτι τρέχει στα γύφτικα)
Τα γύφτικα τι τα θυμήθηκες τώρα? Άλλη πονεμένη ιστορία του δημάρχου αυτή (βλ. "Βοτανικός" και "πέρασε στα ψιλά")!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως δεν ξέρω αν η φρασεολογία υποδεικνύει κάτι και ναι, παραδέχομαι ότι με το δήμαρχο δεν τα έχω καλά τελευταία, αλλά ειδικά το "θα θέσω θέμα να πάρουμε το θέατρο" προσωπικά μου χτυπάει πολύ άσχημα. Ούτε καν ένα “θα διεκδικήσει ο Δήμος”? Ένα “θα επιδιώξει η Δημοτική Αρχή”? Ένα “θα προταθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο”? ένα “να περιέλθει” βρε αδελφέ...
Δίκιο έχεις, κι επιπλέον στις ανακοινώσεις του Νικήτα των τελευταίων ημερών έχει πολλά ωραία μαργαριτάρια, από Αβινιόν μέχρι "αγαπούλε βάλε πλάτη" και δημοψηφίσματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τον κίνδυνο να χαρακτηριστώ σπασίκλας, θα ήθελα να επισημάνω ότι το επίρρημα "άμεσα" στην ανακοίνωση του Δήμου δεν είναι σωστό. Αμέσως εννοούν προφανώς. "Άμεσα" σημαίνει απευθείας, χωρίς την μεσολάβηση άλλου. Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννη, κατ' αρχήν έχεις δίκιο. Θα ψάξω όμως, γιατί νομίζω ότι έχει διατυπωθεί αντίλογος, και θα επανέλθω (αν το βρω).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είχαμε όλα τα χαρτιά το ένα δίπλα στο άλλο, θα βλέπατε ότι άκρη εκτός του θέματος ταχύτητας θα έβγαινε (νομική ή γραφειοκρατική). Όσο για τη διακίνηση εγγράφων γίνεται αφού πάρουν πρωτόκολλο υπηρεσιακά και μετά μέσω ταχυδρομείου κατά κύριο λόγο, οπότε ναι είναι σαλλιγκάρειος, αλλά αυτά δεν είναι γνωστά; Έτσι λειτουργεί το δημόσιο και σε άλλα θέματα που δεν αγγίζουν εποχιακά τόσο κόσμο αλλά πάγια, δεν υπάρχει εξ' ορισμού πρόβλεψη για παράβλεψη διαδικασιών και οι διαδικασίες είναι αργές. Πιθανό είναι να μπήκε και δάκτυλος κατά της συγκεκριμένης ημερομηνίας αλλά αυτό γίνεται μόνο από υψηλές προθέσεις και κλιμάκια.
ΑπάντησηΔιαγραφήGasireu, σύμφωνοι κατ' αρχήν. Αλλά εδώ μιλάμε υποτίθεται για ένα θέατρο οι κερκίδες του οποίου κινδυνεύουν να πέσουν, και οι υπηρεσίες αφήνουν να γίνουν δύο συναυλίες και να κινδυνέψει η ζωή 14.000 ατόμων για να πάρουν οι αποφάσεις αριθμό πρωτοκόλλου; Κάτι δεν μου πολυκολλάει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκόπιμα πήρα τα αποσπάσματα από τις ανακοινώσεις του Δήμου, ακριβώς επειδή δεν μπορούμε να έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα χαρτιά με τη σειρά. Ο Δήμος που τα είχε, όμως, επικαλείται κάποια συγκεκριμένα πράγματα από αυτά, στα οποία υπάρχει μια σειρά από αντιφάσεις. Αυτό θέλησα να καταδείξω με το κείμενο.
Δεν διαφωνώ, γενικά το έθεσα και δεν ξέρω και ποιος τελικά μεσολάβησε για να πω μια πιο σοβαρή γνώμη, η πολεοδομία; άλλος; Τεσπά αυτό δεν είναι δύσκολο να το μάθουμε. Δυστυχώς έτσι κινούνται οι καταγγελίες -αυτοψίες κλπ, αργά δηλαδή όντως κάποιοι για χ διάστημα ίσως να κινδυνεύουν. Το ανώτατο όργανο του Δ.Α. το Δημοτικό Συμβούλιο νομίζω συνεδριάζει μια φορά τη βδομάδα. Ήθελα να πω ότι το σύστημα πάνω κάτω σε χρόνους λειτουργεί έτσι, κακώς, αλλά είναι πολιτική απόφαση να μην αλλάξουν τα διαδικαστικά και που ποτέ δεν πάρθηκε πρωτοβουλία από κανέναν και για κανένα τομέα με γρήγορους ρυθμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης κάτι που δεν περνάει στον κόσμο από το τύπο είναι οι τυχόν επικαλύψεις αρμοδιοτήτων, οι κόντρες μεταξύ φορέων, η ρίψη ευθυνών σοβαρών σε απλούς υπαλλήλους κ.α τραγικά, δηλαδή εδώ δεν ξέρουμε τι μπαλάκι πέταξε η ΕΤΑ και πως στον Δήμο.
Ναι, σ' αυτό έχεις δίκιο. Για να μην σου πω ότι δεν έχω καλο-καταλάβει γιατί η ΕΤΑ πρέπει να ζητήσει από τον Δήμο να της βάλει λουκέτο στο θέατρο, και δεν το κλείνει μόνη της εφόσον θεωρεί ότι δεν είναι ασφαλές (δηλαδή... έχω μια υποψία γιατί, αλλά ας το αφήσουμε...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννη, περί της γραμματικής παρατήρησης που έκανες, δες κι αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφή