27 Μαΐου 2008

Ο φερετζές της Μαριωρής

Την πρόθεση της ΚΕΔΚΕ να προχωρήσει στην ίδρυση και λειτουργία μη κρατικού ΑΕΙ, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, αποκάλυψε ο Νικήτας Κακλαμάνης. "Σύντομα θα έρθουμε σε επαφή με τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών, τα οποία πρέπει να συμπράξουν για την έκδοση του νόμου προκειμένου να διευκρινιστούν οι λεπτομέρειες", εξήγησε μιλώντας στον "Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής".

Που παναπεί: η ΚΕΔΚΕ, η οποία κάθε τρεις και λίγο φωνάζει για το γεγονός ότι στους ΟΤΑ πρώτου βαθμού έχουν εκχωρηθεί από την κεντρική διοίκηση κάθε λογής αρμοδιότητες χωρίς να παραχωρηθούν και τα ανάλογα κονδύλια (δικαιολογημένα),

η οποία φωνάζει επίσης γιατί το Κράτος, που παρακρατά διάφορους φόρους και εισφορές υπέρ των ΟΤΑ, αντί να τα αποδίδει στους τελευταίους τα χρησιμοποιεί για να μπαλώνει τρύπες του προϋπολογισμού δεξιά-αριστερά (δικαιολογημένα),

και γενικά φωνάζει και ωρύεται ότι οι Δήμοι δεν έχουν χρήματα για να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να παράγουν έργο (ίσως όχι και τόσο δικαιολογημένα, αλλά αυτή είναι άλλη συζήτηση),

κατά τα άλλα δηλώνει έτοιμη να ανοίξει αύριο Μη Κρατικό-Μη Κερδοσκοπικό (+ ευλόγησον +) ΑΕΙ, αρκεί "να διευκρινιστούν οι λεπτομέρειες", συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον τόπο μας.

Ο δε Δήμαρχος Νικήτας, αφού έλυσε τα προβλήματα των δημοτών της Αθήνας, βελτίωσε ραγδαία το επίπεδο της ζωής μας, απομάκρυνε τα παράνομα τραπεζοκαθίσματα, ρύθμισε αποτελεσματικά το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων, πήρε πρωτοβουλίες για το κυκλοφοριακό, μάζεψε και ανακύκλωσε τα σκουπίδια, περισυνέλεξε τα χιλιάδες εγκαταλελειμένα αυτοκίνητα, γέμισε την Αθήνα νέους χώρους πρασίνου, εξανθρώπισε τις δημοτικές υπηρεσίες, άλλαξε τις καμμένες λάμπες και κλάδεψε όλα τα δέντρα εντός των ορίων του Δήμου, τώρα δηλώνει έτοιμος να γίνει και κοσμήτορας.

Υπέροχα.

Από την πλευρά μου, δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι ένα μεγάλο μέρος των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα λυθούν αυτομάτως μόλις γίνει πραγματικότητα το νέο Πανεπιστήμιο της ΚΕΔΚΕ. Νομίζω μάλιστα ότι είναι ακριβώς αυτή η κίνηση ματ που θα αλλάξει μονομιάς τα πράγματα προς το καλύτερο.

Και μόλις ιδρύσουν τα δικά τους Πανεπιστήμια η Εκκλησία της Ελλάδος, η ΓΣΕΕ και -γιατί όχι;- ο ΣΕΒ, ποιος μας πιάνει. Θα τρέμει το Γιέιλ και θα ανατριχιάζει το Χάρβαρντ.

- "Ρε Χασοδίκη, μας δουλεύεις;" ρώτησε ο Δήμαρχος Νικήτας.
- "Ναι, αλλά εσύ άρχισες πρώτος", απάντησε ο Χασοδίκης.


.

25 σχόλια:

  1. Δεν κατάλαβα, γιατί να ιδρύσουν (έρχονται, οσονούπω) μαγαζάκια παροχής γιαλαντζί πανεπιστημιακών τίτλων διάφοροι ιδιώτες ώστε να βγάλουν το ψωμάκι τους με τον τίμιο ιδρώτα (των άλλων) και να μην ιδρύσουν παρόμοια μαγαζάκια δήμοι, κοινότητες, εξωραϊστικοί σύλλογοι και Εκκλησίες, ώστε να διορίσουν τίμιους δυνάμει ψηφοφόρους, φορτώνοντας τα αναπόφευκτα χρέη στον κρατικό κορβανά; Οι καιροί ου μενετοί: για ορθολογικό σχεδιασμό και τέτοιες αηδίες είμαστε τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτά τα λες επειδή δεν αντιλαμβάνεσαι το μέγεθος των προκλήσεων της σύγχρονης πραγματικότητας και δεν κατανοείς την αναγκαιότητα των μεταρρυθμίσεων που αντικρίζουν το παρόν και απαντούν στις προκλήσεις του μέλλοντος.

    (λέω να καθιερώσω happy hour στο μπλογκ μεταξύ 1:30 και 3 κάθε μεσημέρι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Happy hour ε; Περίσσψε τεκίλα από το Μεξικό και δεν ξέρεις τι να την κάνεις; ;)

    Πάντως εμένα αυτό που με προβληματίζει σε αυτή την ιστορία με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι η κοροϊδία, η απίστευτη άνεση με την οποία έρχονται και μας λένε ότι το Σύνταγμα "με διασταλτική ερμηνεία" επιτρέπει την ίδρυσή τους. Αν είναι έτσι, γιατί σκύλιασαν να αναθεωρήσουν το άρθρο 16; Και αφού δεν είναι έτσι, με τι μούτρα βγαίνουν και το λένε; Και γιατί δεν τους έχουν πάρει ακόμα όλα τα ΜΜΕ με τις ντομάτες;
    Μήπως γιατί καθένα από τα αφεντικά των μεγάλων ΜΜΕ έχει ένα ιδιωτικό ΑΕΙ στα σκαριά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σπύρο εμένα με προβληματίζουν πολλά, μεταξύ αυτών και η δική σου απορία. Έχω μια λογικοφανή απάντηση, αλλά θα την φυλάξω για επόμενο ποστ...

    Πάντως δεν θυμόμουνα ότι οι συνταγματικές διατάξεις επιδέχονται και διασταλτική ερμηνεία... Εσύ το θυμόσουνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα ναι φίλε Χασοδίκη, τι είναι αυτά που λες... Δε γνωρίζεις τη γενική αρχή του συνταγματικού δικαίου ότι "το Σύνταγμα κάμπτεται ενώπιον της πολιτικής σκοπιμότητας και των οικονομικών συμφερόντων;"
    Τι νομικά σε μάθανε...

    Κι αν θες ένα άλλο παράδειγμα, κοίτα το άρθρο 15 παρ. 2 (πριν την αναθεώρηση του 2001) και πες μου αν αφήνει περιθώριο για ιδιωτική τηλεόραση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ως γνωστόν οι Δήμοι αποτελούν εστίες διαφθοράς και διασπάθισης του δημοσίου χρήματος. Προφανώς οι αγλαοί δήμαρχοι βρήκαν έναν νεο τρόπο να "φάνε" κανένα κονδύλι και τους μπήκε η ιδέα να ιδρύσουν πανεπιστήμια. Εκτος εάν, έχουν ευγενή κίνητρα και στοχεύουν σε κάτι μεγαλεπήβολο, το οποίο εμείς οι ταπείνοι χασοδίκες αδυνατούμε αυτήν την στιγμή να αντιληφθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Σπύρος

    Άσε με φίλε τώρα, που θα κάνω και ιστορικές έρευνες... Τρία ακροατήρια έχω αύριο...

    @Γιάννης

    Πολύ μου άρεσε αυτό το "αγλαοί"!
    Μεγαλεπήβολο σχέδιο, ναι, γιατί όχι, το Χάρβαρντ των Χαυτείων. Αρκετά μεγαλεπήβολο δεν είναι;
    Καλωσόρισες στην παρέα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πανεπιστήμιο Κορεατικής αγοράς καλύτερα, να προσελκύσουμε και τους ξένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κι όσο για τη διασταλτική ερμηνεία του συντάγματος, δεν βλέπω πού είναι το πρόβλημα. Πώς λέμε νόμος είναι το δίκιο του εργάτη; Ε, σύνταγμα είναι το δίκιο του μεγαλοεπιχειρηματία, του μάνατζερ ιεράρχη, του δημάρχου προς επανεκλογή, του φιλόδοξου εργατοπατέρα, ενώ λοιπές κατηγορίες δικαιούχων θα οριστούν με προεδρικό διάταγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι βλέπω Χασοδίκη μου;; Αμφισβητείς το Μέγα Έργο του Δημάρχου μας;;; Τσ τσ τσ! Αχάριστε Αθηναίε. Δεν πιστεύω να αμφισβητείς και το Μέγα Έργο του στα Νοσοκομεία (!!!πιο πολλά θαυμαστικά εδώ). Εγώ μετά από αυτά είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρει με το Πανεπιστήμιο. Χα χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φεύγω βιαστικά, πάω να κουλτουριάσω, θα τα πούμε αύριο μετά τα ακροατήρια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλώς σας βρήκα φίλε χασοδίκη ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα κ. Χασοδίκη,

    Σας διάβασα κάποιες φορές και είπα να μείνω λιγάκι γιατί σας συμπάθησα :)

    Διακρίνω σε σας και στους σχολιαστές μια σύγχυση (=ανάμιξη) της ιδέας των ιδιωτικών πανεπιστημίων και της (ατυχούς) εφαρμογής αυτής της ιδέας στα ελληνικά πλαίσια, και δεν έχω καταλάβει ακόμη τι από τα δύο σας ενοχλεί.
    Πιθανολογώ ότι βαραίνει μάλλον περισσότερο το δεύτερο, διότι δεν βλέπω κάτι κακό στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αν αυτά πληρούσαν τις καλύτερες προϋποθέσεις. Αν όντως ενοχλεί η ατυχής μεταφορά της ιδέας στα ελληνικά πλαίσια, τότε πρέπει κανείς να διαλέξει ανάμεσα στο αν είναι προτιμότερη η ατελής εφαρμογή από την καθόλου εφαρμογή (δεδομένου ότι η τέλεια εφαρμογή είναι απίθανη). Η δεύτερη λύση μας αφήνει στην τριτοκοσμική κατάσταση που είμαστε τώρα, η δε πρώτη ανοίγει ένα παράθυρο με κάποιες πιθανότητες επιτυχίας, που μάλιστα, αν δεν έπεφταν όλοι πάνω στα ιδιωτικά πανεπιστήμια να τα εξαφανίσουν άμα τη γενέσει τους, ίσως και να μεγιστοποιούνταν.
    Για να το θέσω απλά: η κατάστασή μας τώρα είναι η δοκιμασμένη αποτυχία. Και διαιωνίζεται. Έχουμε μπροστά μας μια πρόταση που μπορεί έστω και περιορισμένα να καταπολεμήσει μέρος του προβλήματος και -νομίζω- την απορρίπτουμε απλώς και μόνο επειδή δεν μπορεί να το καταπολεμήσει πλήρως. Ανορθόδοξο, δεν βρίσκετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ως μάνα φοιτητή, σε σχολή με πολλά προβλήματα, ένα θέλω μόνο.

    Μπορούν να αναβαθμίσουν τα Δημόσια;

    Αφού το κάνουν, μπορούν μετά να παίξουν και με τα Ιδιωτικά.

    Εμείς έτσι κι αλλιώς, με τόσα χρήματα που δίνουμε για την παιδεία, λες κι είναι στην Οξφόρδη τα παιδιά μας, αλλά χωρίς το επίπεδο.

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Blogger Ο/Η What do είπε...
    Διακρίνω σε σας και στους σχολιαστές μια σύγχυση (=ανάμιξη) της ιδέας των ιδιωτικών πανεπιστημίων και της (ατυχούς) εφαρμογής αυτής της ιδέας στα ελληνικά πλαίσια, και δεν έχω καταλάβει ακόμη τι από τα δύο σας ενοχλεί.

    Αυτό που μ' ενοχλεί προσωπικά, είναι η αθεράπευτη δυσπιστία μου, ότι δηλ. δεν κόπτονται για την αναβάθμιση ούτε της παιδείας, ούτε των πανεπιστημίων, αλλά για τα "λοιπά οφέλη". Και συμφωνώ με τη Vassia.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ What do:
    Εν συντομία (επειδή τα έχω πει και αλλού), να θυμίσω τα εξής:
    1. Η αναθεώρηση του άρθρου 16 είχε ξαναέρθει στο προσκήνιο ως ντρίπλα του πρωθυπουργού στην αξιωματική αντιπολίτευση εν μέσω του νταβαντουριού για τον επικείμενο τότε νόμο-πλαίσιο, ήταν, με άλλα λόγια, προϊόν πολιτικής τακτικής μάλλον παρά κάποιου μεγαλεπήβολου masterplan για την παιδεία.

    2. Η μεγάλη πλειονότητα των κάπως σοβαρών πανεπιστημιακών είχε εξηγήσει όταν τέθηκε το ζήτημα ότι το αν θα ιδρυθούν ή όχι ιδιωτικά, μη κερδοσκοπικά ή άλλου τύπου πανεπιστήμια διαφορετικά από τα σημερινά είναι ζήτημα δευτερεύον και άκαιρο. Δεν είναι μία κατ' αρχήν λανθασμένη πολιτική, είναι απλώς ανεπίκαιρη και προβληματική στην παρούσα συγκυρία, δεδομένης της πληθώρας των συσσωρευμένων προβλημάτων των δημόσιων πανεπιστημίων.

    3. Η Ελλάδα πάσχει από μία σειρά θεσμικών προβλημάτων (αδιαφορία της αγοράς για την έρευνα, μικρό μέγεθος της πραγματικής οικονομίας, στρεβλές σχέσεις της ιδιωτικής οικονομίας με την κρατική προστασία) που, κατά τη γνώμη μου, δεν επιτρέπουν στο εγγύς μέλλον σοβαρά και ολοκληρωμένα ιδιωτικά πανεπιστήμια, παρά μόνο "μικροπανεπιστήμια" που είναι πολύ πιθανό να επιχειρήσουν να μετακυλίσουν τα ενδεχόμενα χρέη τους και αυτά στον κρατικό προϋπολογισμό.

    4. Το κύριο επιχείρημα που προβάλλεται υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, ότι θα τονώσουν τον ανταγωνισμό με τα υπόλοιπα, ομολογώ ότι δεν το κατάλαβα ποτέ μου. Η πορεία της ευρωπαϊκής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οδηγεί ούτως ή άλλως νομοτελειακά σε αυξημένο ανταγωνισμό ασχέτως του νομικού καθεστώτος των πανεπιστημίων.

    5. Το ζήτημα, εν τέλει, δεν είναι το νομικό καθεστώς των πανεπιστημίων, αλλά το είδος, η ορθολογική οργάνωση και η κατανομή του κόστους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και εξακολουθώ να μην βλέπω πώς, στην παρούσα φάση, η ίδρυση διαφορετικών πανεπιστημίων θα βοηθήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στο σύνολό της.

    Εάν τα ανωτέρω ισχύουν, νομίζω πως η δυσπιστία των εδώ σχολιαστών για τα κίνητρα όσων σχεδιάζουν να ιδρύσουν πανεπιστήμια (εντός ή εκτός εισαγωγικών) είναι δικαιολογημένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παιδιά να υπενθυμίσω ότι ΗΔΗ υπάρχουν και λειτουργούν και μάλιστα ανεξέλεγκτα, ιδιωτικά παν/μια στην Ελλάδα. Αν λοιπόν προτίθενται να βάλουν όπως λένε μια τάξη σ' αυτή την κατάσταση αναβαθμίζοντας αυτά τα μη κρατικά ή ιδιωτικά ή όπως θέλουμε τα λέμε πανεπιστήμια, προσωπικά θα χαιρόμουν ιδιαιτέρως, μια και όπως έλεγα και σε μια πρόσφατη ανάρτησή μου εδώ και 3-4 χρόνια εργάζομαι σε ένα τέτοιο (και δυστυχώς από τότε που ξεκίνησα να διδάσκω εκεί η αμοιβή μου παραμένει 15 ευρώ ανά ώρα και οι συνθήκες εργασίας όχι και οι καλύτερες). Αφήστε που θα μπορούσαν να απορροφήσουν ως διδακτικό προσωπικό πολλούς επιστήμονες που αυτή τη στιγμή παραμένουν άνεργοι ή στο εξωτερικό.

    Όσο για τα δημόσια πανεπιστήμια, αν τα κόμματα ενδιαφέρονται γι' αυτά, το πρώτο που θα μπορούσαν να κάνουν για να το αποδείξουν θα ήταν, όπως έχω ξαναπεί, να τα απαλλάξουν από την παρουσία τους (των νεολαιών τους). Και να πάψουν να τα χρησιμοποιούν ως φυτώρια μελλοντικών στελεχών. Διότι όσο κι αν αδυνατούν μερικοί να το αντιληφθούν, τα πανεπιστήμια ανήκουν στο χώρο της εκπαίδευσης, των επιστημών, της μάθησης και της έρευνας και όχι σ’ αυτόν της πολιτικής και των πολιτικών κομμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Επανέρχομαι με μεγάλη καθυστέρηση (μήπως είναι ώρα να γίνουν και ιδιωτικά δικαστήρια; Α σιχτίρ σήμερα...), με αφορμή κυρίως το σχόλιο του what do (καλωσόρισες φίλτατε):

    Εκτός από αυτό το κάπως ευτράπελο ποστ, έχω σκοπό να γράψω και κανα-δυο σοβαρότερα για το όλο θέμα των ιδιωτικών ΑΕΙ στις επόμενες ημέρες.

    Σαν προκαταβολή, να πω ότι το ζήτημα έχει επικεντρωθεί, κάκιστα κατά τη γνώμη μου, στην αναθεώρηση του άρθρου 16. Δεν είναι εκεί το πρόβλημα, αλλά στο επέκεινα: άντε και ξεπερνάμε το συνταγματικό κώλυμα (ή κόλλημα), πώς θα διασφαλίσουμε ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα βοηθήσουν να αναβαθμιστεί το επίπεδο των δημοσίων (γιατί εμένα, σαν πολίτη, αυτό με ενδιαφέρει); Προφανώς, όχι με κάποιον αυτόματο, μαγικό τρόπο. Ε, αυτό το ερώτημα, όπως επισημαίνει και ο π2, δεν έχει απαντηθεί.

    Από την άλλη, η αριστερά προτάσσει έναν ιδεολογικό -ας πούμε- αντίλογο που εξαντλείται στην άρνηση αναθεώρησης του 16. Περί του πρακτέου, όμως, κουβέντα.

    Άλλο μεγάλο ζήτημα είναι αυτό που θέτει ο Γεράσιμος, με τα διάφορα τύπου-ΑΕΙ-ΙΕΚ-κολλέγια-είσαι ό,τι δηλώσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα υπό καθεστώς τρέχα γύρευε.

    Αλλά παρακαλώ, λίγη υπομονή να περάσουν οι δύσκολες μέρες, και θα τα πιάσουμε ένα-ένα... Στο μεταξύ, ευπρόσδεκτη η συνεισφορά κάθε θέματος για συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εν αναμονή της ευρύτερης συζήτησης που σίγουρα θα επακολουθήσει, να θέσω κι εγώ ένα ζήτημα:
    Πέραν όλων των υπολοίπων, η δημόσια (και μόνο) ανώτατη εκπαίδευση είναι και θέμα ιδεολογικό, θέμα αρχής. Η αρχή που διακυβεύεται είναι κατά πόσον η εκπαίδευση είναι δημόσια παροχή (στους αξιότερους, δωρεάν, και σε ποσότητα αντίστοιχη με τις ανάγκες της κοινωνίας) ή εμπόρευμα (σε όποιους μπορούν να το αγοράσουν, στην τιμή που καθορίζει ο νόμος προσφοράς / ζήτησης, και σε ποσότητα αντίστοιχη με την ευγενή διάθεση κάθε ανεπίδεκτου μαθήσεως, πλην πλούσιου, να αποκτήσει ένα πτυχίο). Η πρώτη επιλογή είναι επιλογή σε κατεύθυνση κοινωνικής δικαιοσύνης - η δεύτερη είναι επιλογή που επιτείνει και διαιωνίζει τους ταξικούς φραγμούς της κοινωνίας. Μπορεί αυτά που λέω να φαντάζουν παλαιολιθικά και παλαιομαρξιστικά, αλλά κάποιος πρέπει να μιλήσει και γι' αυτά. Γιατί το αγγλοσαξονικό πρότυπο πανεπιστημίου με την γνώση - εμπόρευμα, δεν είναι ούτε το μοναδικό διαθέσιμο (το ευρωπαϊκό ηπειρωτικό, απόλυτα επιτυχημένο κατά τη γνώμη μου, ακολουθεί ουσιαστικά την πρώτη επιλογή), ούτε το αδιαμφισβήτητα επιτυχημένο με επιστημονικούς και κοινωνικούς όρους (γιατί βέβαια με όρους αγοράς είναι - αλλά μόλις αρχίσουμε να ρωτάμε π.χ. τι είδους έρευνα γίνεται με εταιρικές χρηματοδοτήσεις στα αγγλοσαξονικού τύπου πανεπιστήμια, πόσο προάγει την παιδεία των φοιτητών και ποιες κοινωνικές ανάγκες εξυπηρετεί, αρχίζουν οι κκ. νεοφιλελεύθεροι να βήχουν).
    Σταματάω εδώ, γιατί υποθέτω ότι θα ακολουθήσει αναλυτική συζήτηση του θέματος. Εγώ απλώς έθιξα μια πτυχή που ως τώρα δεν είχε τονιστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και συνεχίζει ο Νικήτας: "Αντικείμενό του θα είναι η παραγωγή στελεχών για την Αυτοδιοίκηση".

    Μά'ιστα...

    Κάτι σαν την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης δηλαδής. Για την οποία εν έτει 2005 διαπιστώθηκαν τα εξής έμορφα:

    "Λιγότεροι από 100 απόφοιτοι της ΕΣΔΔ κατέχουν θέσεις ευθύνης (κανένας γενικού διευθυντή, 14 διευθυντή και 85 τμηματάρχη) αντί των 600 περίπου που μια φυσιολογική (και νόμιμη...) εξέλιξη θα δημιουργούσε. Για να μπορούν να γίνονται αντιληπτά τα μεγέθη αυτά, σημειώνουμε πως οι θέσεις ευθύνης όλης της ελληνικής κρατικής διοίκησης, για τις οποίες προορίζονται και οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔ, είναι 201 θέσεις Γενικών Διευθυντών (οι 101 στα Υπουργεία και στις Περιφέρειες), 4458 Διευθυντών (οι 1717 στα Υπουργεία και στις Περιφέρειες) και 17978 τμηματαρχών (οι 6453 στα Υπουργεία και τις Περιφέρειες)".

    Αλλά και πάλι, αφού υπάρχει ήδη η Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε τι χρειάζεται ένα "αυτοδιοικητικό Α.Ε.Ι.";

    Ή μήπως θα σταματήσουν οι δήμαρχοι να προσλαμβάνουν "υμέτερους" συμβασιούχους; Πού θα χωρέσουν οι απόφοιτοι του πανεπιστημίου;

    Ο Νικήτας θέλει, προφανώς, να το παίξει εξελιγμένος και πρωτοπόρος. Αλλά ενδεχομένως να κάνει και τα "γλυκά μάτια" στον Κώστα και τους συν αυτώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Σπύρος

    Θα πρόσθετα μόνον ότι το ένα μοντέλο (δημόσιο) δεν αποκλείει αναγκαστικά το άλλο (ιδιωτικό). Μπορούν να συνυπάρχουν κατά τη γνώμη μου, εννοείται υπό προϋποθέσεις: για τις οποίες και πρέπει να γίνει η συζήτηση.

    @nikos10

    Πολύ σωστά. Ο Νικήτας κάνει απλά αυτό που ξέρει καλύτερα: δημόσιες σχέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλησπέρα

    Μην τον βαράτε τον Νικήτα βρέ σεις, είπε να καλύψει την "αβλεψία" των κυβερνώντων (εχουν πολλά στο κεφάλι τους οι καϋμένοι)...Αμάν!!!

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,dt=19.01.2008,id=85620112

    Υ.Γ Ωραίο blogι κύριε χασοδίκα
    Στάθης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Συμφωνώ με κάποια, διαφωνώ με άλλα, όμως άλλο θέλω να πω στον κ. Χασοδίκη: έχετε μαζέψει μερικούς πολύ αξιόλογους σχολιαστές απ' όσο τους ξέρω από άλλα blog και χαίρομαι που τους ξαναβρίσκω. Πέρα από τα άμεσα κομπλιμέντα λοιπόν, εγώ στη θέση σας θα κολακευόμουν ακόμη περισσότερο από τον κόσμο που μαζεύεται γύρω σας. Δείχενι κάτι για την ποιότητα των γραφομένων σας. Αλήθεια τα δικόγραφά σας πως είναι..? :Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Το λινκ που παραθέτει ο Στάθης είναι πολύ ενδιαφέρον, αλλά το άτιμο το blogger το βγάζει κολοβό, γι' αυτό το διορθώνω: εδώ.
    Στάθη ευχαριστώ!

    @what do

    Πετύχατε διάνα. Πράγματι, το επίπεδο των σχολιαστών του μπλογκ είναι από τα λίγα πράγματα που με έχουν κάνει να νιώσω υπερηφάνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Προς δικηγορομπλογκίστριες/-ες και λοιπούς κοινούς θνητούς:
    ΤΩΡΑ δοκιμάζεται η δικονομική σας δεινότητα!!!

    ΣΚΗΝΙΚΟ:
    Η αίθουσα του Εφετείου Μονάχου
    ΧΡΟΝΟΣ:
    Τρέχων.
    ΥΠΟΘΕΣΗ:
    Δικάζονται υψηλόβαθμα στελέχη της Ζήμενς για τον μηχανισμό ΠΑΓΙΩΝ δωροδοκιών της εταιρείας.
    ΠΡΟΣΩΠΑ:
    Οι ως άνω ως κατηγορούμενοι, Πρόεδρος, 4 ακόμα δικαστές, Εισαγγελέας, Γραμματέας. Ακροατήριο.
    ΣΚΗΝΗ:
    Εξέταση του κατηγορούμενου Σίκατζεκ για δωροδοκίες στην Ελλάδα.

    ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ:
    .................................. {Βρείτε την! Για κουίζ πρόκειται ! }
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΙΚΑΤΖΕΚ:
    "Beides, Herr Staatsanwalt, beides!"
    Για τους μή γερμανομαθείς:
    "Και τα δύο, κ. Εισαγγελέα, και τα δύο!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ενστάσεις και ισχυρισμοί
κατατίθενται μόνον εγγράφως
(Χασοδίκειος Πολιτική Δικονομία, άρθρον 228)