Τι κοινό έχουν ένας παπάς, ένας νομάρχης, ο αρχηγός ενός εξωκοινοβουλετικού κόμματος του 0,8 %, ο αρχηγός του μικρότερου σε δύναμη κόμματος της ελληνικής Βουλής, ένας προγονόπληκτος διανοούμενος με ή χωρίς εισαγωγικά, ένας μουσικοσυνθέτης -έστω κορυφαίος- 83 χρονών, ένα στρατιωτικό άγημα που κάνει παρέλαση στην Αθήνα και μερικοί πατριώτες καθηγητές και γονείς που στέλνουν παιδάκια του γυμνασίου να κάνουν παρέλαση στη μεθόριο;
Απάντηση: όλοι οι ανωτέρω δικαιούνται να έχουν άποψη για την εξωτερική πολιτική της χώρας, και μάλιστα να την υπαγορεύουν, τα δε ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια τους θεωρούν περίπου ισότιμους συνομιλητές της εκλεγμένης κυβέρνησης και τους παραχωρούν αφειδώς χρόνο και χώρο για να διατυπώνουν τις απόψεις τους από τις συχνότητές τους.
Βεβαίως, αν οι απόψεις αυτές τύχει να είναι, πώς να το πω, ολίγον ακραίες, τότε απλώς εγγράφονται στα πλαίσια του δημοκρατικού διαλόγου για ένα μείζον εθνικό θέμα που αφορά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.
Από την άλλη, ένας τρέχα-γύρευε κουφιοκέφαλος καλλιτέχνης της πυρκαγιάς που παίρνει την ελληνική σημαία, της κοτσάρει έναν αγκυλωτό σταυρό και την κάνει αφίσα στα Σκόπια, συνιστά για τα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια "πρωτοφανή πρόκληση" που αυτομάτως χρεώνεται στην υπεύθυνη πολιτική ηγεσία της γείτονος χώρας, η οποία θα όφειλε να τρέξει να αποκαθηλώσει το ανοσιούργημα αλλιώς θεωρείται ότι de facto το υιοθετεί. Γι' αυτό προβάλλουν την εν λόγω αφίσα νυχθημερόν, το δε Υπουργείο μας των Εξωτερικών επιδίδει "έντονο διάβημα διαμαρτυρίας" στην κυβέρνηση της ΠΓΔΜ ζητώντας την άμεση απόσυρση της αφίσας, που ωστόσο αναγνωρίζει ότι αναρτήθηκε "με ιδιωτική πρωτοβουλία" (ιδιωτική και με τις δύο έννοιες της λέξης, θα έλεγα).
Δηλαδή, για να το θέσω αλλιώς, οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας μας μπορούν να παρελαύνουν τραγουδώντας το "Μακεδονία ξακουστή" (σήμερα -χτες λέγαν "Των εχθρών τα φουσάτα περάσαν", αύριο την "Κόκκινη Μηλιά" και μεθαύριο ίσως το επόμενο σουξέ του Φοίβου), μάλιστα βρίσκεται και βουλευτής (ο κ. Βελόπουλος) που εγκαλεί τον Υπουργό Άμυνας επειδή το απαγορεύει, αλλά αυτό δεν συνιστά πρόκληση -ενώ αντίθετα η κάθε παπαριά που θα κατεβάσει η κούτρα του κάθε ατάλαντου Σκοπιανού γραφίστα αποτελεί σχεδόν casus belli.
Έτσι διαμορφώνεται η κοινή γνώμη στη χώρα μας, έτσι χειραγωγείται για την ακρίβεια, κι έτσι καταλήγουμε να κάνουμε εξωτερική πολιτική με βάση το θυμικό και όχι τη λογική. Έτσι η κ. Μπακογιάννη καταλήγει να τραγουδάει σχεδόν από του βήματος της Βουλής ότι "η Ελλάς σήκωσε ανάααααστημααα και είπε τα πράγματα με το όνομάααααα τους". Έτσι αύριο θα τραγουδήσει ίσως και το βέτο, με χορωδία όλων των κομματικών αποχρώσεων, αλλά με άγνωστες συνέπειες για τη χώρα, αφού κανείς δεν κάθεται να συζητήσει γι' αυτές.
Για τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων σχετικά με το Μακεδονικό πρόβλημα έχουν ειπωθεί κάποια πράγματα, ίσως όχι όσα θα έπρεπε, αλλά πάντως έχουν ειπωθεί. Για τις ευθύνες των ΜΜΕ, ιδίως των ηλεκτρονικών, που εξίσου διαχρονικά πατρονάρουν την κοινή γνώμη σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, καταργώντας έτσι κάθε δυνατότητα ψύχραιμου διαλόγου και οδηγώντας την εκάστοτε πολιτική ηγεσία προ συγκεκριμένων αδιεξόδων και εκβιαστικών διλημμάτων, να δω πότε θα φιλοτιμηθεί κανείς να πει κουβέντα...
.
31 Μαρτίου 2008
Γλώσσα διχαλωτή
Ετικέττες:
Δίκαιο ΜΜΕ,
Πολιτικές Ιδέες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
μου είναι δύσκολο να διακρίνω, ποιο από τα δύο επιδιώκουν τα ΜΜΕ: να ασκούν κυβερνητική/αντικυβερνητική προπαγάνδα, ή να προάγουν (με την έννοια του προαγωγού-νταβατζή)"mainstream" επίκαιρα κυνηγώντας τηλεθέαση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου είναι επίσης δύσκολο να αποφασίσω (αν και έχω επιλέξει την πρώτη από αυτές), ποια μπορεί να είναι η σωστή θέση των σκεπτόμενων πολιτών, απέναντι σε όλες αυτές τις καταναλωτικές -κατά βάση- επιθέσεις που υφιστάμεθα: το σβήσιμο της TV - αποχή και αυτοκάθαρση, ή η μαχητική αρθρογραφία, ως πράττει ο Χασοδίκης;
Τα περι Μακεδονιας προσπαθησα κι εγω να τα αναλυσω παλιοτερα. Δυστυχως σε αυτον τον τοπο κυριαρχουν οι φωνακλαδες ηγετισκοι που στοχευουν κατευθειαν στο θυμικο με σκοπο τη δημιουργια μιας στρατιας "οργισμενων" οπαδων τους. Οι ιδιοι αυτοι που πονανε την πατριδα τους εκμεταλλευονται τα εθνικα θεματα για να φτιαξουν την "αυλη" τους. (οσο για τον Θεοδωρακη, εχω πειστει πλεον οτι πασχει απο ανοια).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εχω παρακολουθησει τις "σφοδρες αντιδρασεις" σε αυτη την προβοκατσια αλλα μπορω να τις φανταστω, γιατι δεν ειναι και η πρωτη φορα που κατι παρομοιο γινεται. Οσο βασιλευει η αμορφωσια τοσο τα ΜΜΕ και ολοι αυτοι θα μπορουν ελευθερα να κατευθυνουν συνειδησεις και να εγειρουν τα παθη κατα το δοκουν.
Απο την αλλη, ποσο περιεργο ειναι που ολα αυτα γινονται την περιοδο που ψηφιζεται το ασφαλιστικο (ή για να το αντιστρεψω, ποσο περιεργο ειναι που το ασφαλιστικο επελεχθη να ψηφιστει αυτην ακριβως την περιοδο...)
Δυστυχως φιλε μου...Αυτη ειναι η Ελλαδα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως η γειτονική χώρα δεν διαθέτει σούπερ ήρωες όπως ο προγονόπληκτος 'διανοούμενος' που ανέφερες. Ο οποίος δήλωνε τις προάλλες στην τηλεόραση Μακεδόνας τρεισήμισι χιλιάδων ετών. Σα να λέμε... πιο Χαϊλάντερ κι απ' τον Κριστόφ Λαμπέρ. Προτείνω με περούκα αλά Λαμπέρ και σπάθα να ορμήξει στη γείτονα και να μην του επιτραπεί η επιστροφή στην Ελλάδα αν πρώτα δεν αποκεφαλίσει όλους τους αντιπάλους του .
ΑπάντησηΔιαγραφήMarvin, το διάβασα το ποστ που έγραψες, πολύ καλό μου φάνηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεράσιμε, χτες άκουσα σε κάποιο δελτίο, νομίζω στο MEGA, ότι έχουν και στα Σκόπια μια μεταμεσονύχτια εκπομπή κάποιου τοπικού αστέρα, όπου μαζεύονται άλλοι τοπικοί αστέρες και λένε τον πόνο τους για το μεγαλείο του έθνους. Μωρέ τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει...
xasodikis δεν αμφισβητώ ό, τι λες, αλλά από μήνες δεν εμπιστεύομαι το παραμικρό απ' όσα ακούγονται στα ιδιωτικά τηλεοπτικά δελτία ειδήσεεων. Προτιμώ εφημερίδες και... blogs.;-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Η φιλοκυβερνητική εφημερίδα των Σκοπίων «Βέτσερ» δημοσιεύει στην πρώτη της σελίδα φωτογραφία με την προσβλητική αφίσα, με τίτλο «Ντροπή».
Η εφημερίδα αναφέρει ότι οι αφίσες αυτές ξεπερνούν κάθε όριο και υποδαυλίζουν εθνικό και θρησκευτικό μίσος.
«Η ντροπιαστική αυτή ενέργεια, προκαλεί, μεταξύ άλλων και ανεπανόρθωτη ζημιά στη 'Μακεδονία' και στους πολίτες της και μάλιστα την κρίσιμη στιγμή που η χώρα αναμένει πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ» σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα."
Δύο:
"Στις δηλώσεις του αυτές στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την ΕΡΤ ο κ. Μιλόσοσκι χαρακτήρισε το περιεχόμενο των προσβλητικών αυτών αφισών ως «κατάχρηση της ελευθερίας έκφρασης».
«Δεν πρέπει να επιτρέψουμε τέτοιες απαράδεκτες ενέργειες, όπως είναι η ανάρτηση αφισών που προσβάλλουν το εθνικό σύμβολο της Ελλάδας, να αμαυρώνουν τις σχέσεις των δύο χωρών», κατέληξε ο υπουργός Εξωτερικών της ΠΓΔΜ."
Για να δούμε, πόσο θα ακουστούν αυτές οι δύο ειδήσεις στις ειδήσεις...
Πολύ καλό το ποστ, πάρα πολύ καλό και νηφάλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα.
Μόνο μία παρατήρηση αγαπητέ χασοδίκη.
Το γειτονικό κράτος ονομάζεται επισήμως Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και όχι "Σκόπια".
Τα Σκόπια είναι η πρωτεύουσα αυτού του κράτους και το να ονομάζουμε όλη την χώρα "Σκόπια" είναι το ίδιο γελοίο με το να μας λένε αυτοί "Αθήνα" (εκεί είναι που θα βγάλει αφρούς η εθνικιστική σφηκοφωλιά της Θεσσαλονίκης!).
Οι κάτοικοι αυτής της χώρας αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες εδώ και πολλά, πάρα πολλά χρόνια.
Πως θα μας φαινόταν αν μας έλεγαν εμάς "Ρωμιούς", με το όνομα δηλαδή που είχαμε για σχεδόν 1.400 χρόνια, μέχρι να ξεθάψουμε το "έλληνες";
Ας βγούμε από την λογική των ΜΜΕ και ας δούμε τα πράγματα πιο σφαιρικά.
Να θυμίσω ότι και στην χώρα μας, ο Τζίμης Πανούσης (μεγάλε Τζιμάκο!) είχε γεμίσει όλη την Αθήνα με αφίσες στις οποίες υπήρχε η ελληνική σημαία και στην θέση του σταυρού υπήρχε το ...σφυροδρέπανο.
Έπειτα φυσικά από τις λυσσασμένες αντιδράσεις του όχλου και των ΜΜΕ, ο Τζίμης Πανούσης ...συνελήφθη!!!
Φυσικά οι δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους με τις χειροπέδες στα χέρια ήταν το κάτι άλλο...
Όταν χαθεί όμως το μέτρο και ο Άδωνις Γεωργιάδης με τον πατερ Άνθιμο καθίστανται ως οι αυτόκλητοι υπερασπιστές των ιερών και των οσίων του Έθνους, τότε ή θα χαθούμε μέσα στην μάζα, ή θα φωνάξουμε ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός, αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις του ...ποιμνίου...
doctor
αν και χασοδίκης, μια χαρά τα λες και μου άρεσε και το σχόλιό σου με την αναφορά στην εφημερίδα και τον σκοπιανό μιλοσόσκι
ΑπάντησηΔιαγραφήμήπως τελικά παραέχουν και αυτοί και εμείς ελευθερία?
1. Σε αντίθεση με ιδιωτικές παρελάσεις, δηλώσεις κλπ. που εμπίπτουν πράγματι στην ιδιωτική ελευθερία έκφρασης, ο εξευτελισμός συμβόλων ξένου κράτους είναι ηθικά απαράδεκτος και νομικά τιμωρητέος (στην Ελλάδα βάσει του άρθρου 155 ΠΚ). Η βεβήλωση της ελληνικής σημαίας με ναζιστική σβάστικά είναι πρόκληση και στη δημοκρατική μας ευαισθησία και στην ιστορία αυτού του τόπου, και απορώ πώς άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως προοδευτικοί παίρνουν τόσο χαλαρά την ταύτιση του εθνικού τους συμβόλου με το ναζισμό (ναι φίλε Χασοδίκη, για σένα το λέω, τους υπόλοιπους σχολιαστές δεν τους γνωρίζω).
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Το ότι ήταν "ιδιωτική πρωτοβουλία" είναι αστεία δικαιολογία - δε μιλάμε για τρεις φοιτητές που κάψανε μια σημαία και την κοπάνησαν. Η αφίσα είναι αναρτημένη κάποιες μέρες τώρα σε όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης των Σκοπίων και αναφέρει σαφώς τους εμπνευστές της. Στην Ελλάδα αν κάποιος είχε βεβηλώσει έτσι την τουρκική σημαία θα βρισκόταν ήδη στη φυλακή βάσει του άρθρου 155 ΠΚ (με τις ευλογίες φυσικά όλης της "αντιεθνικιστικής" αριστεράς).
3. Από πού κι ως πού η ανάκρουση του "Μακεδονία ξακουστή" στις παρελάσεις είναι πρόκληση απέναντι στους Σκοπιανούς; Έστω και αν δεχτεί κανείς τη χρήση του όρου "Μακεδονία" και από αυτούς, δεν υπάρχει ελληνική Μακεδονία; Έχουν μονοπώλιο στο όνομα και δεν το ξέραμε; Ή πειράζει κάποιον το "ήσουν και θα 'σαι ελληνική"; Και αν τον πειράζει, γιατί τον πειράζει;
4. Από που κι ως πού ένας εκλεγμένος νομάρχης, ένας εκλεγμένος βουλευτής και ένας εκλεγμένος αρχηγός κοινοβουλευτικού κόμματος, δε δικαιούνται προβολής από τα ΜΜΕ στις ενέργειές τους; Είναι καλύτερα να μας πιπιλίζουν τα αυτιά διάφοροι εθελόδουλοι ψευτοπροοδευτικοί που ουδέποτε εκλέχτηκαν; Ποια ακριβώς δημοκρατική νομιμοποίηση είχαν ο Κουναλάκης, ο Μπίστης (προτού εκλεγεί βουλευτής) και όλοι οι άλλοι μαϊντανοί που μας γάνωναν τα αυτιά υπέρ της ελληνοτουρκικής φιλίας κάθε τόσο από το MEGA και τα υπόλοιπα κανάλια; Τους είχε εκλέξει κανένας;
5. Το τι θα γίνει με το θέμα του ονόματος είναι μια μεγάλη συζήτηση, που σαφώς πρέπει να γίνει νηφάλια και όχι με παρελάσεις και εμβατήρια. Αλλά εμείς έχουμε δεχτεί τη σύνθετη ονομασία - και αυτοί αντί να κάνουν ένα συμβιβασμό ενορχηστρώνουν τέτοιες προκλήσεις. Τούτου δοθέντος, δεν καταλαβαίνω γιατί είναι απαράδεκτη επιλογή το βέτο, όπως δεν καταλαβαίνω γιατί εν όψει αυτής της κατάστασης, ασκούμε και πάλι τη συνηθισμένη αυτοκριτική περί ελληνικού εθνικισμού κλπ., ενώ εμείς το κάναμε το βήμα πίσω. Φτάνει η αυτομαστίγωση νομίζω...
@doctor
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστή η παρατήρησή σου, αλλά στο κείμενο εκεί που λέω "Σκόπια" η αναφορά είναι κυριολεκτική: εκεί άκουσα ότι κρεμάστηκε η αφίσα και όχι στην υπόλοιπη χώρα.
@ria
Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι η υπερβολική ελευθερία...
Αγαπητέ Σπύρο:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα του ποστ δεν είναι η ενέργεια αυτή καθεαυτή, που είναι πράγματι προκλητική, ηλίθια και με ενόχλησε και μένα. Το θέμα είναι οι πραγματικές της διαστάσεις και ο τρόπος που παρουσιάστηκε από τις τηλεοράσεις.
Στην Ελλάδα πράγματι η προσβολή συμβόλων ξένου κράτους τιμωρείται, αλλά μη μου λες ότι αν κάποιος έκανε κάτι ανάλογο εδώ θα ήταν "ήδη" στη φυλακή. Αφού με παραπέμπεις στο 155 ΠΚ, θα έχεις δει ότι η δίωξη ασκείται μόνο ύστερα από αίτηση της ξένης κυβέρνησης και ότι η ποινή φυλάκισης που προβλέπεται είναι μέχρι 6 μήνες (κοινώς, ένα σκαμπιλάκι στο μάγουλο, τριετής αναστολή και "να μην το ξανακάνεις"). Συγκριτικά, η προσβολή συμβόλων του ελληνικού κράτους τιμωρείται αυτεπαγγέλτως και με φυλάκιση μέχρι 2 ετών. Μεταξύ δικηγορέων ειλικρίνεια.
Το περί ιδιωτικής πρωτοβουλίας εσύ μπορεί να το θεωρείς αστεία δικαιολογία, εγώ όχι (ούτε το ελληνικό ΥΠΕΞ, που έτσι την χαρακτηρίζει). Με απωθούν οι λογικές της συλλογικής ευθύνης, μου αρκεί ότι ο αρμόδιος Υπουργός Εξωτερικών της χώρας καταδίκασε την ενέργεια, όπως και μέρος του εκεί Τύπου, και δεν ξέρω αν νομίμως μπορούμε να απαιτήσουμε κάτι άλλο. Δεν ξέρω αν ο νόμος της ΠΓΔΜ προβλέπει κάτι άλλο, και σε κάθε περίπτωση δεν περιμένω να τρέξει ο Μιλοσόσκι αυτοπροσώπως να κατεβάσει τις αφίσες, όπως θα έκαναν ενδεχομένως κάποιοι δικοί μας πολιτικοί, ονόματα δε λέμε, έστω και παράνομα.
Περαιτέρω, δεν θα απολογηθώ εγώ για τον Μπίστη, τον Κουναλάκη ή οποιονδήποτε άλλον, και δεν είχα το μπλογκ τότε για να σχολιάσω δημοσίως τις τοποθετήσεις τους. Ούτε γι' αυτό θα απολογηθώ. Σήμερα που μιλάμε, με ενοχλεί και με προσβάλει το γεγονός ότι την εξωτερική πολιτική της χώρας προσπαθεί να τη διαμορφώσει ο μη εκλεγμένος Άνθιμος, ο μη εκλεγμένος (μάλιστα καταψηφισμένος) Παπαθεμελής, ο μη εκλεγμένος Ζουράρις, ο εκλεγμένος για άλλη δουλειά Ψωμιάδης. (Α προπό, οι Οικολόγοι Πράσινοι στις εκλογές πήραν μεγαλύτερο ποσοστό από τον Παπαθεμελή, αλλά δεν τους έχω δει ποτέ σε κανένα κανάλι...). Με ενοχλεί ότι τα ηλεκτρονικά μήντια, που χρησιμοποιούν συχνότητες που ανήκουν σε εμάς, παραχωρούν δυσανάλογα πολύ χώρο και χρόνο στους εν λόγω κυρίους. Με ενοχλεί ότι η χώρα ετοιμάζεται να ασκήσει ένα δικαίωμα όπως αυτό της αρνησικυρίας χωρίς να έχει γίνει καμία ουσιαστική συζήτηση για τις ενδεχόμενες συνέπειες. Με ενοχλεί ότι τα μήντια δεν προκαλούν αυτή τη συζήτηση.
Όσο για το εμβατήριο, εντάξει, το γεγονός ότι ο αρμόδιος υπουργός το έχει απαγορεύσει και ο όποιος αξιωματικός τον γράφει στα παπάρια του και διατάζει τα παλικάρια του να τραγουδήσουν, ίσως και να μην είναι τόσο σημαντικό. Ίσως και να είναι. Στο κάτω κάτω, οι ένοπλες δυνάμεις ΕΙΝΑΙ μέρος, τμήμα, όπως θες πες το, του ελληνικού Κράτους, δεν είναι ούτε ιδιώτες φωτογράφοι, ούτε μητροπολίτες. Και σε τελική ανάλυση, δεν καταλαβαίνω τι θέλουν να αποδείξουν οι κύριοι των ενόπλων δυνάμεων -ή μάλλον καταλαβαίνω και δεν μου αρέσει.
Τέλος, αγαπητέ μου φίλε, εγώ δεν νιώθω ότι αυτομαστιγώνομαι, ούτε λέω ότι το βέτο είναι απαράδεκτη επιλογή. Λέω απλώς, και θα ήθελα να μου πεις αν διαφωνείς με αυτό, ότι το βέτο είναι μια δύσκολη επιλογή η οποία, αν τελικά γίνει, θα πρέπει να γίνει με πλήρη συναίσθηση των ενδεχόμενων συνεπειών. Ότι γι' αυτό χρειάζεται δημόσιος διάλογος υπεύθυνος και νηφάλιος, και ότι τέτοιος διάλογος δεν γίνεται όσο η Ντόρα τραγουδάει αοριστίες στη Βουλή και όσο τα μήντια πολώνουν το κλίμα. Πού διαφωνούμε; -και σε παρακαλώ, μη μου αναφέρεις πάλι τον Μπίστη και τον Κουναλάκη...
Αναρωτιέμαι, το χω' ξαναπεί, σε δέκα εκατομμύρια Έλληνες, δεν υπάρχουν ένας διεθνολόγος, ένας βαλκανολόγος ή κάποιος διπλωμάτης που να μπορούν να κουβεντιάσουν νηφάλια, χωρίς αλαλαγμούς και πομφόλυγες, ζητήματα - και ζητούμενα - της εξωτερικής μας πολιτικής; Και γιατί αντ' αυτών προτιμώνται ένας φανατικός παπάς, ένας αμόρφωτος λαϊκιστής νομάρχης, ένας γραφικός εκδότης που καμώνεται τον 'διανοούμενο' κι ένας εξίσου γραφικός πολιτικός από το... παρελθόν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε Χασοδίκη,
ΑπάντησηΔιαγραφήπράγματι συμφωνούμε επί της ουσίας: για το θέμα των Σκοπίων χρειάζεται σοβαρός πολιτικός διάλογος, και ειδικά το ζήτημα του βέτο πρέπει να ζυγιστεί με πολλή προσοχή ως προς τις επιπτώσεις που θα έχει.
Όμως νομίζω ότι αυτή τη φορά, και ό πολιτικός κόσμος και τα ΜΜΕ προσέγγισαν το ζήτημα με αρκετή ψυχραιμία, εξ αρχής δηλώθηκε η διάθεση συμβιβασμού σε σύνθετη ονομασία, τηρήθηκαν χαμηλοί τόνοι κλπ.
Τούτων δοθέντων, όταν βγαίνει τέτοια αφίσα στα Σκόπια, δε βλέπω γιατί να μην το καταγγείλουμε σ εόλους τους τόνους, και αντίθετα να μπούμε πάλι στη λογική του αυτομαστιγώματος ότι "και στην Ελλάδα έχουμε ακραίους", δεν είδες πάλι προχθές τον Καρατζαφέρη" κλπ. Διότι στην Ελλάδα δεν προσέβαλε κανείς με κρατική ανοχή το εθνικό σύμβολο των Σκοπιανών με προφανή κρατική ανοχή.
Και μη μου πεις ότι δεν είναι κρατική ανοχή να το έχουν τόσες μέρες αναρτημένο και να εκφράζουν απλή αποδοκιμασία.
Το γεγονός ότι η προσβολή εθνικών συμβόλων ξένου κράτους διώκεται στην Ελλάδα μόνο κατ' έγκληση δεν αλλάζει κάτι. Ξαναλέω: νομίζεις ότι υπήρχε περίπτωση να μείνει έστω λίγες ώρες αναρτημένη στην Αθήνα μια αφίσα προσβλητική για την τουρκική σημαία; Είτε ασκούσε είτε δεν ασκούσε έγκληση το τουρκικό κράτος (ως προς το αν θα ασκούσε να θυμίσω απλώς την αντίδραση της Τουρκίας στο τραγούδι "Να 'τανε το '21"...), δεν θα την κατέβαζε αμέσως η αστυνομία; (και θα το επικροτούσα, πίστεψέ με) Επομένως γιατί η αντίστοιχη απαίτηση από τους Σκοπιανούς είναι παράλογη;
Τέλος ως προς το "Μακεδονία ξακουστή" στην παρέλαση, εγώ εννοούσα το γεγονός ότι οι μπάντες το "παιάνισαν" εμφατικά στις παρελάσεις της 25ης. Το ότι κάποιος στρατιώτης (νομίζω όχι αξιωματικός) δεν υπάκουσε στην εντολή του υπουργού να μην το τραγουδήσει, είναι φυσικά καταδικαστέο, γι' αυτό άλλωστε και τιμωρήθηκε.
ΥΓ: Είδες; κατάφερα να μην αναφέρω το Μπίστη και τον Κουναλάκη :)
Γεράσιμε, οι επιστήμονες δεν πουλάνε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπύρο, για να καταλάβεις το πρίσμα μου, θα σου πω πώς προέκυψε το ποστ: Την Κυριακή το βράδυ ήμουν σπίτι (και σιδέρωνα πουκάμισα). Ένεκα το σιδέρωμα παρακολουθούσα ειδήσεις διακαναλικά (δλδ. με ζάπινγκ), και είδα τουλάχιστον 140 πλάνα της παραποιημένης σημαίας με λεζάντες τύπου "πρωτοφανής πρόκληση των Σκοπίων". Χτες το πρωί, πριν φύγω για το γραφείο, είδα λίγο Λυριτζή-Οικονόμου, τα ίδια. Ε, δεν νομίζω ότι βοηθάει ιδιαίτερα όλη αυτή η προβολή. Ούτε ο υπονοούμενος καταλογισμός της ενέργειας στο επίσημο κράτος της ΠΓΔΜ.
Σε ένα θέμα όπου ήδη η κοινή γνώμη δεν ακούει λογικά επιχειρήματα, διότι δεν προβάλλονται, όλη αυτή η προσφυγή στο θυμικό προκαλεί περισσότερη πόλωση και τίποτε άλλο. Κι εδώ είναι μεγάλες οι ευθύνες των ΜΜΕ, γιατί προτιμούν το περιτύλιγμα έναντι της ουσίας.
Όσο για την κρατική ανοχή, αν πρέπει να διαλέξω ανάμεσα σε αυτήν και σε αστυνομικά συνεργεία που κατεβάζουν αφίσες (ή ο,τιδήποτε άλλο) κατά το δοκούν και χωρίς να τηρείται καμία νόμιμη διαδικασία, ε, προτιμώ το πρώτο με όποιο κόστος. Κι εδώ κάποιοι έχουν κυκλοφορήσει στο Ίντερνετ τη σημαία της ΠΓΔΜ με το σήμα των ΜακΝτόναλντς -δεν θα ήθελα να τους κατεβάσει κανείς τις σελίδες με όποια δικαιολογία.
"Στην Ελλάδα αν κάποιος είχε βεβηλώσει έτσι την τουρκική σημαία θα βρισκόταν ήδη στη φυλακή βάσει του άρθρου 155 ΠΚ (με τις ευλογίες φυσικά όλης της "αντιεθνικιστικής" αριστεράς)"
ΑπάντησηΔιαγραφήΛες ε;
(ένα μήνα μετά, η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει ακόμα ζητήσει συγνώμη για αυτήν την προσβολή του εθνικού συμβόλου της γειτονικής χώρας. Μάλλον φταίει που εμείς δεν έχουμε εθνικιστικό παροξυσμό ενώ αυτοί έχουν).
Η εξωτερική πολιτική για μένα έχει ανάγκη από πολιτικούς που να μπορούν να βλέπουν λίγο μακρύτερα από τη χώρα τους και με κατεύθυνση το μέλλον, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ότι δεν πράττουν προς όφελός της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ έκφραση της εξωτερικής πολιτικής δεν ε΄χει ανάγκη από φανατικούς, παπαγαλάκια, άσχετους κοντοπατριώτες και παρελάσεις.
Μία χώρα έχει ανάγκη από σκεπτόμενους πολίτες κι όχι τηλε-πολίτες.
Την άποψή μου για το θέμα της FYROM την έχω διατυπώσει σε ποστ μου.
Καλό μήνα Χασοδίκη
:-)
Καλό μήνα, Βάσσια, θα περάσω να δω το ποστ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧασοδίκη μου, καλησπέρα και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ. Μόλις γύρισα από ένα ταξιδάκι και έχω μείνει λίγο πίσω στα ελληνικά νέα. Αν κατάλαβα καλά παρέλασαν στα σύνορα με τη FYROM διάφορα παιδάκια;; Ποιοί Κουφιοκεφαλάκηδες δάσκαλοι και γονείς το σκαρφίστηκαν αυτό το ...εθνικό επίτευγμα;;;;Και μη χειρότερα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ/Η Meropi είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοί Κουφιοκεφαλάκηδες δάσκαλοι και γονείς το σκαρφίστηκαν αυτό το ...εθνικό επίτευγμα;;;;Και μη χειρότερα....
1 Απρίλιος 2008 10:24 μμ
****
Καταρχήν να σου πω ότι μίλησε ο Ζουρ(λ)άρις εκεί πέρα...
Εντάξει οι δάσκαλοι και ο Ζουράρις, το έχουν κάψει, αυτοί οι πανηλίθιοι οι γονείς τι έκαναν;
Χρησιμοποίησαν τα παιδιά τους για να ικανοποιήσουν τι;;;
Κι αν λέω ΑΝ κάποιος αντίστοιχος Ζουρλάροβιτς ή Ζουρλάροφ από απέναντι, έστω συνταξιούχος σαλεμένος καραβανάς, έριχνε κανέναν όλμο σε αυτά τα παιδάκια, τι σκατά θα γινόταν τότε;
doctor
Έχει κανείς διαπιστώσει μία κάποια σχέση μεταξύ του εθνικισμού και της αγαμίας, ή είναι ιδέα μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο ένα κοινό τύπων που αναφέρεις στην αρχή του κειμένου.
Α, Άγγελε, δεν ξέρω τίποτα. Μπορεί και να υπάρχει σχέση, μπορεί και όχι -μέχρι να αποφανθεί η επιστήμη, ας είμεθα επιφυλακτικοί :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερόπη, καλό μήνα και σε σένα. Στην απορία σου απάντησε ο γιατρός...
θα χρειαστώ την άδεια σας για αναδημοσίευση τμήματος της ανάρτησης σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήPlease say Yes
Ευχαριστώ
Ε.Β.
@diva
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ άδεια παρέχεται a priori για όλο το περιεχόμενο του μπλογκ βάσει του πλαισίου creative commons, με μόνη υποχρέωση την αναφορά της πηγής.
Το εκτιμώ που μου τη ζητάτε, αλλά δεν ήταν καν απαραίτητο :)