15 Σεπτεμβρίου 2008

Opus dei: real estate

Για να δούμε αν το έχω καταλάβει σωστά το κόνσεπτ της μπίζνας:
  1. Στην αρχή το Δημόσιο αναγνωρίζει, στα πλαίσια των αρχών της χρηστής διοίκησης, ότι κάποιες εκτάσεις που φαινομενικά του ανήκουν, στην πραγματικότητα ανήκουν στη Μονή. Για να το αναγνωρίσει αυτό προσφεύγει σε αυτοκρατορικά χρυσόβουλα, φιρμάνια του σουλτάνου, φετφάδες του βεζύρη και άλλα αρχαιολογικά ευρήματα, που κανονικά ανήκουν στην αρμοδιότητα των παλαιογράφων και όχι των υποθηκοφυλάκων.
  2. Στη συνέχεια αναθέτει σε εκτιμητές να προσδιορίσουν την αξία αυτών των εκτάσεων. Οι εκτιμητές μετά από ενδελεχή και εμπεριστατωμένη έρευνα αποφαίνονται ότι η λίμνη Ξεραΐλα με τις παρόχθιες εκτάσεις της, το διάσελο του Σατανά στο Καταραμένο όρος και δέκα στρέμματα πουρνάρια στη θέση "Γαμώτοπος" έχουν εμπορική αξία περίπου ίση με πεντακόσια (υποθετικά) στρέμματα άρτια και οικοδομήσιμα στο κέντρο-καράκεντρο της πρωτεύουσας.
  3. Ο αρμόδιος υπουργός δεν βρίσκει τίποτα το περίεργο στην έκθεση των εκτιμητών, θεωρεί τη δουλειά τους καλώς καμωμένη και την υπογράφει.
  4. Στη συνέχεια το Δημόσιο, λαμβάνοντας υπ' όψη ότι οι εκτάσεις αυτές δεν μπορούν να, χμ, αξιοποιηθούν, για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης αλλά που αναμφίβολα προέκυψαν μετά την παραχώρησή τους από τον αυτοκράτορα ή τον σουλτάνο, δέχεται στα πλαίσια των αρχών του κράτους δικαίου να τις ανταλλάξει με άλλες εκτάσεις, από αυτές που διαθέτει άφθονες ανά την επικράτεια και δεν ξέρει τι να τις κάνει.
  5. Η Μονή δεν έχει αντίρρηση για έναν τέτοιο διακανονισμό, και επιλέγει από τον κατάλογο ορισμένες εκτάσεις προς ανταλλαγή, που τυχαίνει όλως συμπτωματικώς να βρίσκονται δίπλα σε μαγευτικές παραλίες με καταγάλανα νερά ή σε περιοχές με ραγδαία οικιστική ανάπτυξη.
  6. Ξαναπιάνουν δουλειά οι εκτιμητές, και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δυόμιση χιλιάδες στρέμματα στη θέση "Παινεμένη", δίπλα από την παραλία "Παράδεισος", έχουν πραγματική αγοραία αξία ίση με δυο πιάτα φασολάδα, μία ταραμοσαλάτα, μία κονσέρβα σαρδέλες μικρή κι ένα κατρούτσο ρετσίνα βαρελίσια.
  7. Και πάλι ο αρμόδιος υπουργός δεν βρίσκει τίποτα το περίεργο στην έκθεση των εκτιμητών και την υπογράφει ανεπιφύλακτα.
  8. Η ανταλλαγή ολοκληρώνεται και τυπικά με την υπογραφή των νόμιμων συμβολαίων.
  9. Επειδή όμως ως γνωστόν η Μονή ενοικείται από μοναχούς, ανθρώπους ευσεβείς και σεπτούς, που περνάνε την ημέρα τους με προσευχή και νηστεία και δεν έχουν χρόνο να ασχολούνται με κτηματομεσιτικές ή κολλυβιστικές εργασίες (θεός φυλάξοι!), αποφασίζεται η περαιτέρω παραχώρηση των εξ ανταλλαγής εκτάσεων σε μέλη του χριστιανικού ποιμνίου, ανθρώπους πιστούς και ευλαβείς, με καλό όνομα στην κοινωνία, εργολάβους, κατασκευαστές, τέτοια πράγματα, που δεν παραλείπουν να ρίξουν τον οβολό τους στο παγκάρι κάθε Κυριακή, προκειμένου να τις, χμ, αξιοποιήσουν όπως ορίζει ο θεός.
  10. Στο τέλος όλοι είναι ευχαριστημένοι: το Δημόσιο επειδή αφ' ενός αποκαταστάθηκε η νομιμότητα και η δικαιοσύνη, αφ' ετέρου ανέλαβε την κυριότητα των εκτάσεων που ανήκαν στη Μονή για να τις καταστρ..., συγγνώμη, να τις προστατεύσει καταπώς πρέπει. Οι ενάρετοι εργολάβοι, διότι business is business και άμα είναι και ευλογημένες, τόσο το καλύτερο. Και βέβαια η Μονή, η οποία -με το ευτελές τίμημα που εισέπραξε από την πώληση των εκτάσεων- εξασφαλίζει τη συνέχιση και ενίσχυση του υπερχιλιετούς ιστορικού της έργου, τη συντήρηση και αναστήλωση των μεγάλων μνημειακών της χώρων, τη διαφύλαξη και ανάδειξη των ανεκτίμητης αξίας κειμηλιακών θησαυρών της και το πλούσιο φιλανθρωπικό έργο της.

"Και είδεν ο Θεός τα πάντα, όσα εποίησε, και ιδού καλά λίαν" (Γεν. Α' 31)

Και επειδή η ιστορία δεν έχει μόνο θρησκευτικό, αλλά και κοινωνικό δίδαγμα, θα πρότεινα στους νέους συνανθρώπους μας που αυτήν την εποχή αναζητούν διεξόδους για το μέλλον τους χτυπώντας τις πόρτες αμφιλεγόμενων κολλεγίων να αλλάξουν γραμμή πλεύσης και να στραφούν στην καλογερική: μπορεί να είναι βαριά, αλλά -όπως αποδεικνύεται- το επάγγελμα του μέλλοντος είναι μοναχός.

Περιττό βέβαια να επισημάνω ότι οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις της επικαιρότητας είναι απολύτως συμπτωματική. Άπαγε της βλασφημίας.


.

12 σχόλια:

  1. Φήμες λένε ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος - μην ξεχνάμε, πνευματικός υιός του πολύτεκνου πνευματικού πατρός και ηγούμενου της μονής Εφραίμ - επικαλέστηκε την κατάρα του σουλτάνου Μουράτ Δ', που ήταν και αγριάνθρωπος, η οποία θα έπεφτε βαριά κι ασήκωτη στην κυβέρνηση αν συμπεριφερόταν διαφορετικά.

    Είναι να παίζεις μ' αυτά τα πράγματα; Και μάλιστα να στεναχωρείς και τον πνευματικό σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν πρέπει να ξεχνάμε να συνυπολογίζουμε και το δυσβάσταχτο βάρος της ορθολογικής διαχείρισης του "πλούσιου φιλανθρωπικού έργου" από τους μοναχούς. Για παράδειγμα, ο πολύς κόσμος δυσκολεύεται να διακρίνει τον ανιδιοτελή μακροχρόνιο σχεδιασμό μιας μονής που διεκδικεί την κυριότητα έκτασης που φιλοξενεί κατασκήνωση για άτομα με ειδικές ανάγκες, με στόχο την εμπορική αξιοποίησή της. Σκεφτείτε το βάρος στη συνείδηση των μοναχών για τέτοιες αποφάσεις. Θα έπρεπε να ευγνωμονούμε τους ανθρώπους αυτούς για την προσήλωσή τους στον μακροχρόνιο σχεδιασμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ πολλά δεν μπορώ να καταλάβω στην όλη υπόθεση. Σίγουρα, όλοι εμείς οι λάτρεις των εγκοσμίων ακολουθούμε μια λανθασμένη πολιτική ως προς τον επαγγελματικό μας προσανατολισμό. Αφετέρου, πού πήγε ο περίφημος διαχωρισμός κράτους-πολιτείας; Γιατί θα πρέπει οι μονές να διαθέτουν περιουσία; Δεν είναι ορθότερο να αποδοθεί στον ελληνικό λαό; Τι εξυπηρετεί η διόγκωση της περιουσίας των μονών;
    Κάτι λάθος συμβαίνει και γυρίσαμε πίσω στο Βυζάντιο.
    Όσο για τη λίμνη δεν είχε καμία εμπορευματική αξία, γιατί έτσι κι αλλιώς δεν μπορούσε να πουληθεί (όπως υποθέτω) ή να αξιοποιθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τώρα εγώ αμά πω ότι χρειάζεται μια καλή καλή φωτιά στο Άγιο Όρος έτσι για να ακουστεί η οργή του Θεού, θα είμαι κακός???
    Όχι για να ζημιωθεί η φύση, αυτή θα ξαναγεννηθεί. Κι αν δεν ξαναγεννηθεί λογικό το βρίσκω, στο καταραμένο τόπο...

    Θα ήθελα να θέσω κάτι υπόψην σου. Χρόνια τώρα ακούω διάφορους γνωστούς, φίλους, τρίτους για την πνευματικότητα και αγιότητα του Αγίου Όρους. Δεν θα μιλήσω γιατί θα ακούσω τη φράση "όχι όλοι, κάποιοι". Απλά διερωτάμαι, γιατί υπάρχει ανάγκη να ακούω υπομονετικά κάτι τέτοιο από τον συνομιλητή μου. Τέρμα, από δω και πέρα δεν πρόκειται να παραμείνω ευγενικός σε οποιονδήποτε ξαναμιλήσει για την πνευματικότητα του Αγίου Όρους. Καλό να μην προκαλούνται έριδες για κάποια θέματα, καμιά φορά κάνεις και το μαλάκα, χαριν της συζήτησης, αλλά αρκετά με τους βλαμμένους που κατπιέζουν την λογική μου και την αλήθεια για μια μαλακία...

    Ευτυχώς δε που δεν πήγα ποτέ εκεί. Αμά πάω όμως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Salvatore, δεν χρειάζονται τόσο ριζικές λύσεις. Υπάρχει και η παλιά, καλή, ανώδυνη, αποτελεσματική και ταιριαστή στη μηντιοκρατούμενη εποχή μας λύση του γιαουρτώματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Γεράσιμος

    Αυτό μου θυμίζει κάτι ταινίες του Ιντιάνα Τζόουνς με τις κατάρες των φαραώ. Και όχι, δεν είναι να παίζεις με αυτά τα πράγματα.

    @π2

    Υπό άλλες συνθήκες, θα έλεγα ότι την αγωγή την έχει συντάξει δικηγόρος, αυτή είναι η γλώσσα της δουλειάς, τι να κάνουμε, και ο πελάτης συνήθως δεν έχει ιδέα. Υπό άλλες συνθήκες. Υπό τις παρούσες, δεν είμαι καθόλου σίγουρος και προτιμώ να μην το πάρω πάνω μου...

    @Δώρα

    Μα δεν είπαμε; Οι μονές διαθέτουν περιουσία για να προσφέρουν φιλανθρωπικό έργο κου λου που -δες το λινκ. Το λαό υπηρετούν κατά βάθος (κήπος).
    Όσο για τη λίμνη, μπορεί να έχει νόστιμους κυπρίνους.

    @Σαλβατόρε

    Άμα πας, το καλό που σου θέλω μην βάλεις φωτιά. Έχω ακούσει ότι έχει πανέμορφα μονοπάτια. Αν καταργηθεί το άβατο κάποτε (λέμε τώρα...) θα ήθελα να τα περπατήσω. Σκέψου την πρόταση του π2 καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εγώ νομίζω πως μετά από όλα αυτά θα πρέπει αυτοδικαίως να ανακηρυχθεί προστάτης ΚΑΙ του Δημοσίου ο Αρτεμιος ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μια χαρά το κατάλαβες το κόνσεπτ χασοδίκη.
    Οι λεπτομέρειες μάλιστα που αναφέρεις με βάζουν σε υποψίες.

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @irie ant

    Ωραίο αυτό το λινκ που πήγες και ξέθαψες φίλε μου :)

    @Πάρης

    Μη με κολάζεις ευλογημένε :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Kαι εγώ ο μαλάκας καθόμανε και σπούδαζα αντί να πάω σε κανένα μοναστήρι να προκόψω....οικονομικώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γι' αυτό σου λέω Zaphod, εμείς την πατήσαμε, τουλάχιστον ας αφήσουμε παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επειδη περνω σχεδον καθε μερα απο την λιμνη-μια ειναι η λιμνη-για να χαζεψω τους ερωδιους τωρα το φθινοπωρο που μας επισκεπτονται, καθε Κυριακη δυσκολευομαι να περασω ενα σημειο που βρισκεται το περιφημο εκκλησακι του αγιου Νικολαου-που εδω και καποια χρονια απεκτησε παραρτημα, 2ο εκκλησακι παραμεσα-απο τους "πιστους", που πανε να αναψουν ενα κερι. Οσο για κυπρινους(σαζανια)τωρα πια εχει λιγους, εχει ομως χελια που ερχονται για να γεννησουν. Ο δε συνεταιρισμος των ψαραδων-ενας εκ των οποιων κατεθεσε οτι η λιμνη ανηκει στους καλογερους-πληρωνε επι χρονια ενα ποσοστο απο τα "κερδη" του στους καλογερους-10% η 15%-.Παλιοτερα οταν ενας κυπριος καλογερος εμενε εκει, υπηρχε στον ξενωνα αναρτημενη τεραστια φωτογραφια του Γριβα-του χιτη-εοκαβιτα κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ενστάσεις και ισχυρισμοί
κατατίθενται μόνον εγγράφως
(Χασοδίκειος Πολιτική Δικονομία, άρθρον 228)