01 Φεβρουαρίου 2008

Η Ζαζί στο μετρό (τις νύχτες)


Και βέβαια απόψε ξεκινάει "δοκιμαστικά" η λειτουργία του μετρό κατά τις νυχτερινές ώρες, δηλαδή μέχρι τις 2 τα ξημερώματα, κάθε Παρασκευή και Σάββατο -αν αποδειχθεί ότι "υπάρχει ζήτηση", υποτίθεται ότι το μέτρο θα παγιωθεί...

Και βέβαια οι εργαζόμενοι αντιδρούν γιατί λέει "η μεταμεσονύκτια λειτουργία δημιουργεί πολλά προβλήματα ασφάλειας για τους ίδιους και για το δίκτυο, εκτιμούν πως η επιβατική κίνηση θα είναι μικρή και προσθέτουν πως το νέο ωράριο θα επιβαρύνει σημαντικά τους προϋπολογισμούς των δύο εταιρειών" (σ.σ. ΑΜΕΛ και ΗΣΑΠ).

Και βέβαια η δοκιμαστική λειτουργία απλώς ανακοινώθηκε πριν κανένα δίμηνο από τον αρμόδιο υπουργό χωρίς να γίνει καμία διαφημιστική καμπάνια, ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος που δεν διαβάζει τα ψιλά των εφημερίδων.

Και βέβαια το μέτρο πιθανότατα θα αποτύχει γιατί, μία με τις στάσεις εργασίας των εργαζομένων, μία με την έλλειψη ενημέρωσης, μία με την κακή μας νοοτροπία να θέλουμε παντού το αυτοκινητάκι μας, στο μετρό τα Σαββατόβραδα θα μπαίνουν τρεις κι ο κούκος.

Και βέβαια δεν συζητάμε σοβαρά τη δημιουργία ενός πλήρους δικτύου νυχτερινής συγκοινωνίας στην Αθήνα των τεσσάρων και βάλε εκατομμυρίων κατοίκων.

Και βέβαια η Στοκχόλμη, με πληθυσμό λιγότερο από το μισό της Αθήνας, έχει ένα εκτεταμένο δίκτυο νυχτερινών λεωφορείων που καλύπτει όλη την πόλη και μετρό τα Παρασκευοσάββατα μέχρι τη 1:30.

Και βέβαια αυτοί είναι κουτόφραγκοι.

Και βέβαια εμείς, που είμαστε πιο μάγκες, προτιμάμε να βγαίνουμε, να πίνουμε τον περίδρομο και μετά να επιστρέφουμε με το αμαξάκι μας και γαία πυρί μιχθήτω.

Και βέβαια κάθε χρόνο γίνονται στην Αθήνα εκατοντάδες θανατηφόρα τροχαία εξαιτίας οδηγών που είχαν πιει καμιά σαρανταριά ποτηράκια παραπάνω.

Και βέβαια τα αυτοκίνητα μολύνουν εξίσου την ατμόσφαιρα και τη νύχτα, ασχέτως αν τα καυσαέρια φαίνονται λιγότερο.

Και βέβαια το κράτος, που μας προτρέπει κατά τα άλλα να αφήσουμε το Ι.Χ. στο σπίτι, με το ζόρι επιτρέπει να κυκλοφορούν τη νύχτα τρία-τέσσερα λεωφορεία και ένα τρόλεϋ.

Και βέβαια και οι ταξιτζήδες άνθρωποι είναι και δεν κάνει να τους κόψουμε το μεροκάματο (ή μάλλον νυχτοκάματο).

Και βέβαια δεν είναι δυνατόν να πάρεις το λεωφορείο για να πας να ακούσεις τον Ρέμο στην Αθηνών Αρένα -"και την Καγιέν γιατί την πήρα, να 'ούμ;"

Και βέβαια τα κόμματα τσιμουδιά για το θέμα -αν εξαιρέσεις τη δημοτική παράταξη "Ανοιχτή Πόλη", που λέει κάτι λίγα...

Και βέβαια, καλό μήνα να έχουμε.

13 σχόλια:

  1. Αυτά τα λες γιατί οδηγείς ένα κουβά με ρόδες, μην νομίζεις ότι δεν σε έχουμε πάρει χαμπάρι!!!

    ;^P

    ΥΓ: Αν ζήσω πάντως την μέρα που δεν θα χώνουν κρετίνοι τα τζιπ τους μέσα στα στενά σε Ψυρρή - Κολωνάκι - Γκάζι, θα πω ότι έχουμε αλλάξει ως λαός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και βεβαια για άλλη μια φορά το θέμα το βλέπεις μονόπλευρα! και βέβαια με τέτοιες προσεγγίσεις, θα κόψουμε όλοι το αμάξι και το πρόβλημα της υπογεννητικότητας θα παραμέινει στην Ελλάδα άλυτο. (Γιατί) και βέβαια είναι γνωστό οτι "Παιδιά στο μπροστινό κάθισμα μπορούν να προκαλέσουν ατυχήματα." (Αλλά) και βέβαια θα πρέπει να συνυπολογίσουμε οτι "Ατυχήματα στο πίσω κάθισμα μπορούν να προκαλέσουν παιδιά."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εσύ πάντως έκανες το χρέος σου...όσοι από μας δεν ήξεραν για το μέτρο (κιεγώ ανάμεσά τους)..ενημερωθήκαμε απ'το ποστ σου.
    Εύγε κύριε δικεόρε! :PPP

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατ΄ αρχήν να συμφωνήσω κι εγώ ότι είναι πολύ σωστή απόφαση η παράταση των δρομολογίων του μετρό ως τις 2, και ότι είναι κρίμα που δεν έχει προβληθεί αρκετά. Μακάρι να διαδοθεί η χρήση του μετρό και τις νυχτερινές ώρες. Προσωπικά, επειδή βγαίνω συνήθως από Φιξ προς κέντρο, με αυτόν τον τρόπο κερδίζω τη δυνατότητα να αφήνω το αυτοκίνητο σπίτι τα Σαββατόβραδα.

    Τούτων λεχθέντων όμως, μου προξένησε αρκετό ενδιαφέρον και προβληματισμό μια πρωτοβουλία της κίνησης G700 (bloggers αν κατάλαβα καλά), η οποία διοργανώνει λέει κατάληψη του μετρό το Σάββατο, στηρίζοντας την απόφαση αυτή (της διοίκησης του Μετρό) και αντιτιθέμενη στους εργαζομένους του Μετρό, που φαίνεται ότι δε συμφωνούν με το μέτρο και επρόκειτο να το σαμποτάρουν:
    http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=869402&lngDtrID=244
    Παρ' ότι η παράταση της λειτουργίας του Μετρό είναι ορθή, η διαφωνία των εργαζομένων ενδέχεται να αφορά π.χ. την εξασφάλιση των εργασιακών συνθηκών τους (υπερωρίες κλπ.). Και "κάπως μου κάνει" αυτή η κίνηση των G700...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Μπαμπάκης

    Με έδωσες στεγνά άτιμε :))

    @irie ant

    Αυτήν την παράμετρο δεν την είχα λογαριάσει :)

    @Νιόβη

    Πάντα στην υπηρεσία σας!

    @Σπύρος

    Δεν έχω υπ' όψη μου αυτήν την κίνηση των G700. Πάντως οι εργαζόμενοι προβάλλουν ζητήματα ασφαλείας, συντήρησης και... κερδοφορίας της επιχείρησης (!), και όχι αποδοχών -που προκαλούν απορία, γιατί, βρε διάολε, δοκιμαστική είναι η εφαρμογή. Ούτε αυτό δεν μπορούν να ανεχτούν;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξέρεις, όλα αυτά μου θυμίζουν τις απεργίες των εκπαιδευτικών που γίνονται πάντα για τα χρήματα, αλλά χώνουν και κάτι αιτήματα για "καλύτερη παιδεία" και λοιπές παπαριές για να μην τους βρίζουν οι γονείς!
    Και τους άλλους με τους ΧΥΤΑ που δήθεν κόπτονται για τους αρχαιολογικούς χώρους και το περιβάλλον, ενώ έξω από τα σπίτια τους καμαρώνουν δεκάδες παράνομες χωματερές!
    Αν δεν ενημερώσουμε όλοι όσο και όσους μπορούμε, το μέτρο θα αποτύχει φυσικά, και οι άμυαλοι θα συνεχίσουν να σκοτώνουν και να σκοτώνονται τα σαββατόβραδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιατί να μην εφαρμοστεί και στον προαστιακό το πιλοτικό ωράριο?
    Ναι στην 24ωρη λειτουργία όλων των μέσων σταθερής τροχιάς(εκτός 2-3 ημερών για συντήρηση)
    Ναι σε προσλήψεις προσωπικού η' έστω σε πληρωμή υπερωριών.
    επιβατης προαστιακού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η Αθήνα θέλει συγκοινωνιακή κάλυψη. Το μέτρο να επεκταθούν οι συγκοινωνίες μέχρι τις 2, είναι κατα τη γνώμη μου σωστό. Οι αντιδράσεις των εργαζομένων είναι το σύνηθες λαικιστικό παραμύθι των συνδικαλιστών. Καιρός να αντιμετωπιστεί η Αθήνα σαν μια πόλη κοσμοπολίτικη, που απαιτεί υπηρεσίες 24χ7.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν για κάτι μπορεί να κατηγορηθεί αυτή η προσπάθεια, είναι για το αποσπασματικό του χαρακτήρα της.

    Στην πραγματικότητα, το μέγεθος της πόλης, η έκτασή της και το γεγονός ότι υπάρχει εκτεταμένη "νυχτερινή ζωή" επιβάλλουν τον σχεδιασμό ενός δικτύου νυχτερινών συγκοινωνιών που θα καλύπτουν όλο το λεκανοπέδιο. Ας μην είναι ίδιες οι νυχτερινές γραμμές με τις ημερήσιες, ας μην πηγαίνουν παντού, ας είναι πιο αραιά τα δρομολόγια, ας υπάρχει και πιο ακριβό εισιτήριο εν ανάγκη.

    Αλλά τι συζητάμε τώρα, εδώ δεν μπορεί να εφαρμοστεί ούτε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που -στην ουσία- δεν είναι τίποτα παραπάνω από 36 ώρες περισσότερες (9 Παρασκευοσάββατα επί ένα δίωρο τη βραδιά)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ με το να παραταθεί η λειτουργία του, αλλά σε μόνιμη βάση.
    Έγραψες κάτι πολύ σωστό και πληρω μένο με αίμα- τα δυστυχήματα από οδηγούς πιωμένους. Υποθέτω ότι πολλοί άνθρωποι, με τη χρήση του Μετρό, θα σωθούν.
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θεωρώ αδύνατο να μάθουν οι μεθυσμένοι να παίρνουν ταξί ή μετρό αντί για το δολοφονικό όχημά τους.
    Φυσικά και πρέπει να επεκταθεί το ωράριο. Σε όλη την Ευρώπη ισχύει. Οι δικοί μας είναι πιο μάγκες δηλαδή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βασικέ πολύ πιθανό οι οδηγοί να μην το παίρνουν, αλλά θα το παίρνουν οι συνεπιβάτες. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Βασικέ, δεν οδηγούν μόνο οι μεθυσμένοι-πίτα, αλλά και αυτοί που βγήκαν, ήπιαν δύο ποτηράκια και -χωρίς να είναι μεθυσμένοι- επιστρέφουν οδηγώντας με μειωμένα αντανακλαστικά. Μισό δευτερόλεπτο αργοπορία στο φρενάρισμα μερικές φορές φτάνει για να γίνει η ζημιά. Και πολλοί από αυτούς -συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου- θα προτιμούσαν να μην πάρουν καθόλου το αυτοκίνητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ενστάσεις και ισχυρισμοί
κατατίθενται μόνον εγγράφως
(Χασοδίκειος Πολιτική Δικονομία, άρθρον 228)